مدیرکل انتقال خون گیلان گفت:کی از افتخارات اداره کل انتقال خون گیلان این است که یازده شهید سرافراز مدافع حرم استان از جمله اهدا کنندگان مستمر خون بودند.

به گزارش ندای گیلان،مدیر کل انتقال خون گیلان  اظهار کرد: اداره کل انتقال خون گیلان امانتی است که به بنده سپرده شد و از تمامی اهدا کنندگان نیکو کار که بدون هیچ چشمداشتی اقدام به اهدای خون می کنند سپاسگذارم.

احمد مرادی افزود: یکی از افتخارات اداره کل انتقال خون گیلان این است که یازده شهید سرافراز مدافع حرم استان از جمله اهدا کنندگان مستمر خون بودند.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ اهدای خون را در استان و رشت گسترش داد تصریح کرد: متاسفانه در گذشته شرایط به گونه ای بود که برای تامین خون مورد نیاز از استانهای دیگر خون وارد می کردیم و بنده با این اقدام موافق نیستم.

مرادی با اشاره به اینکه خون تازه مزایای بیشتری برای بیماران نیازمند دارد بیان کرد: در عمل جراحی قلب و… نیاز به خون تازه وجود دارد و اگر به یک کودک تالاسمی خون تازه تزریق شود شرایط جسمانی اش به مراتب مطلوبتر خواهد بود.

مدیر کل انتقال خون گیلان در خصوص نیازمندی بیماران سرطانی به پلاکت خون اظهار کرد: بر اساس آمار مرکز بهداشت بیش از ۳ هزار نفر بیمار سرطانی در استان وجود دارد که نیازمند پلاکت خون هستند و این پلاکتها از طریق خون تازه تامین می شود.

مرادی با اذعان به اینکه مردم گیلان بسیار خونگرم و مهربان هستند تصریح کرد: با اقدامات انجام شده در پنج ماهه نخست سال جاری شاهد افزایش چشمگیر مراجعه کنندگان به منظور اهدای خون در استان هستیم .

مدیر کل انتقال خون گیلان با اشاره به اینکه نیازمند احداث ایستگاههای اهدای خون در رشت هستیم گفت: ما قصد داریم در قالب کانکس و…نسبت به احداث ایستگاه های اهدای خون در نقاط مختلف رشت از جمله پیاده راه فرهنگی و… اقدام کنیم.

وی افزود: اینکار نیازمند مساعدت میراث فرهنگی و شهرداری رشت می باشد.

مدیر کل انتقال خون گیلان با اشاره به نصب المان اهدای خون در یکی از میادین اصلی رشت گفت: اهدای خون اهدای زندگی است و قصد داریم با مشارکت شورا و شهرداری رشت شرایط احداث المان اهدای خون به منظور فرهنگ سازی و ترغیب مردم به مشارکت در این اقدام خداپسندانه فراهم شود.