این طرح از سال 1393 اجرایی شده و تاکنون یک تصفیه خانه با ظرفیت 26هزار مترمکعب و یک تلمبه خانه فاضلاب ساخته شده که هم اکنون در مدار بهره برداری قرار دارند.

به گزارش ندای گیلان،روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان گیلان اعلام کرد:با توجه به بررسی های بعمل آمده در خصوص هشدار در مورد نفوذ فاضلاب به سفره های آب زیرزمینی لاهیجان، به استحضار مردم شریف شهرستان لاهیجان می رساند،طرح فاضلاب شهر لاهیجان با شماره طبقه بندی 1503002156 (شماره قدیم 40901381) در پیوست قانون بودجه کل کشور و ثبت هرساله اعتباراتی به تناسب پروژه ها به این طرح نیز اختصاص داده می شود.

این طرح از سال 1393 اجرایی شده و تاکنون یک تصفیه خانه با ظرفیت 26هزار مترمکعب و یک تلمبه خانه فاضلاب ساخته شده که هم اکنون در مدار بهره برداری قرار دارند.

اجرای بیش از 67 کیلومتر شبکه جمع آوری و انتقال فاضلاب از مجموع 144 کیلومتر لوله گذاری پیش بینی شده در موافقت نامه های طرح عمرانی از مهم ترین اقدامات انجام شده در این طرح است.

همچنین یک تلمبه خانه فاضلاب و اجرای قسمتی از شبکه جمع آوری فاضلاب در حال اجرا می باشد و زمین یک واحد تلمبه خانه دیگر نیز خریداری شده که متناسب با تامین اعتبار عملیات اجرایی آن به زودی شروع خواهد شد.

مجموع هزینه ای انجام شده این طرح 346 میلیارد ریال و مجموع کارهای باقیمانده این طرح شامل اجرای بیشا از 77 کیلومتر شبکه و خطوط انتقال فاضلاب و احداث 4 واحد تلمبه خانه فاضلاب می باشد که به اعتباری بالغ بر 1100 میلیارد ریال مورد نیاز خواهد بود.

با توجه به در دست اقدام بودن اخذ تسهیلات از بانک توسعه زیرساخت آسیا امیدواریم در این شهر از سال آینده عملیات اجرایی در سطح وسیعتری شروع و طی مدت 3 تا 5 سال کل پروژه به اتمام برسد.