قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر نبود ابهام در انتخاب روسای دانشگاه‌ها تاکید کرد.

ندای گیلان:قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر نبود ابهام در انتخاب روسای دانشگاه‌ها تاکید کرد.

محمد سعید تسلیمی قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در حاشیه بازدید از حوزه برگزاری آزمون در دانشگاه علم و صنعت در جمع خبرنگاران درباره ابهام در انتخاب روسای دانشگاه‌ها توسط کمیته چهار نفره گفت: خیر، این طور نیست و هیچ ابهامی در انتخاب روسا وجود ندارد.

وی همچنین درباره سیاست وزارت علوم در محدودیت پذیریش رشته‌هایی که بازار کار ندارند و راه‌اندازی رشته‌های جدید گفت: راه‌اندازی یک رشته جدید باید در شورای گسترش مطالعه شود و تنها اینطور نیست که فضا و ساختمان برای راه‌اندازی یک رشته داشته باشیم و به سایر جوانب توجهی نکنیم.

تسلیمی با بیان اینکه طرح ساماندهی آمایش آموزش عالی تا پایان تابستان امسال به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع داده می‌شود، گفت: ساماندهی ظرفیت پذیرش‌ها نیز در این طرح پیش‌بینی شده و دستگاه‌های دیگر باید به وزارت  علوم کمک کنند تا نیاز بازار و اشتغال تشخیص داده شود تا ظرفیت‌ها و راه‌اندازی رشته‌های جدید بر اساس این شاخص‌ها گسترش و ایجاد شود.

وی ادامه داد: از قدیم گفته شده در هر شغلی باسواد بهتر از کسی است که سواد کمتری دارد و به طور مثال مادری که لیسانس دارد، بهتر از مادری که دیپلم دارد چراکه می‌تواند فرزند خود را بهتر تربیت کند. تاکنون بر اساس این ایده حرکت کرده‌ایم و مدل اصلی ما همین بوده است.

قائم مقام وزیر علوم از احتمال کاهش ظرفیت پذیرش در  گروه علوم انسانی خبر داد و گفت: البته تمامی این تغییرات؛ افزایش و یا کاهش ظرفیت‌ها باید در شورای گسترش وزارت  علوم مورد بررسی قرار گیرد.

ایلنا