بیست و هفتمین مراسم ارتحال امام خمینی (ره) ، امروز (جمعه) با حضور پرشور مردم، نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان در مصلی رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری روز جمعه در مراسم ارتحال امام خمینی (ره) که در مصلی شهر رشت برگزار شد، با بیان اینکه امام به اصل دشمن شناسی توجهی ویژه داشت، افزود: مردم با تبعیت از امام (ره) به جبهه های نبرد در مقابل دشمنان شتافتند و هزاران نفر از رزمندگان دلیر اسلام به شهادت رسیده یا جانباز و آزاده شدند اما زیربار زورگویی های آمریکا نرفتند.
وی با تاکید بر ضرورت شناختن تاکتیک های روز دشمن، بزرگترین حربه دشمنان برای ضربه زدن به نظام و ملت ایران را مسائل اقتصادی عنوان کرد.
دادستان کل کشور دومین حربه دشمن برای ضربه زدن به نظام و مردم را مسائل و موضوعات فرهنگی خواند و تصریح کرد: دشمن به شدت در جهت از بین بردن فرهنگ اصیل مردم و اعتقادات مذهبی می کوشد و از کانال های مختلف برای تحقق اهدافش استفاده می کند.
وی بزرگترین و مهلک ترین مسیری را که دشمن برای این امر برگزیده، فضای مجازی دانست و گفت: مسئله فضای مجازی و این کانال هایی که در اختیار همه قرار گرفته، بلایی شده است.
حجت الاسلام منتظری ادامه داد: نمی توان به مردم گفت که از اینترنت استفاده نکنید، بلکه باید مراقبت های لازم را انجام داد و از یک فضای ملی بهره برد.
وی هدف قرار دادن بنیان خانواده را یکی از نتیجه های کار دشمن در فضای مجازی عنوان و اضافه کرد: دشمن، خیرخواه ما نیست و می داند ضربه ای که از ما خورده، ناشی از اعتقادات و مبانی دینی است و از این رو به آنها حمله می کند پس ما نیز باید هوشیار باشیم.
دادستان کل کشور در ادامه سخنانش بیان داشت: علت اینکه مقام معظم رهبری به مسئله اقتصاد مقاومتی تاکید می کنند، این است که اقتصاد مسئله بسیار مهمی است و دشمنان می خواهند از طریق تحریم ها و ایجاد مشکلات اقتصادی، به مردم و نظام اسلامی ضربه بزنند.
وی با اشاره به حوادث خردادماه سال 42 و ارتحال امام (ره) در سال 68 گفت: باید برای مردم و نسل های آینده که شاهد آن اتفاقات نبودند، مطالب را تبیین و برای کسانی که حضور داشتند، یادآوری کرد.
حجت الاسلام منتظری اظهار داشت: خداوند متعال ارادت و عشق مردم نسبت به امام راحل را نه تنها بین مردم ایران اسلامی بلکه در دنیا و در دل همه کسانی که امام را می شناختند، قرار داده است.
وی تصریح کرد: وقتی نام امام (ره) در دنیا به میان می آید، برخی دشمنان نمی توانند عظمت و جایگاه رفیع امام را انکار کنند که این، یک امر الهی است.
وی با یادآوری قیام پانزدهم خردادماه اظهار کرد: امام (ره) در آن سخنرانی، با بینش الهی و ژرف نگری که در شخصیت ایشان بود؛ آسیب هایی که کشور را تخریب می کرد به مردم اعلام کرد.
حجت الاسلام منتظری با بیان فرازهایی از سخنان امام خمینی در ایام خردادماه سال 42 گفت: امام نسبت به اینکه رژیم صهیونیستی بدنبال اسلام زدایی، روحانیت زدایی و ارزش زدایی است، هشدار دادند.
وی گفت: با این روشنگری جامعه، زمینه ای فراهم شد تا انقلاب اسلامی ایران در بهمن ماه سال 57 و با بینش سیاسی، عرفان، خداشناسی و دیگر ویژگی های امام (ره) به پیروزی برسد.
دادستان کل کشور امام خمینی را در تحقق، پیروزی و تداوم انقلاب دارای سه بعد مرجعیت، بنیانگذار بودن جمهوری اسلامی و الگو و اسوه بودن برای مسلمانان جهان معرفی کرد.
وی با اشاره به بعد مرجعیت امام راحل ادامه داد: در مقام حکومت وقتی ولی فقیه حکمی صادر می کند و دستوری می دهد، لازم الاجراست.
حجت الاسلام منتظری با اشاره به الگو و اسوه بودن امام (ره) گفت: امام راحل به عنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی، دارای اصولی بود که متاثر از قرآن و سنت است و آن را به روز کرد و در عرصه حکومت متجلی ساخت.