به‌رغم سرمایه گذاری خوبی که مسئولان باشگاه سپیدرود رشت در سال گذشته انجام دادند، این تیم باز هم نتوانست خود را به بازی‌های لیگ دسته اول ایران برساند و این فصل را هم در لیگ دسته ۲ سپری خواهد کرد.

به گزارش ندای گیلان: ناکامی فصل گذشته باعث شد تا این باشگاه با «افشین ناظمی» سرمربی جوان خود قطع همکاری کند و «علی نظرمحمدی» را به عنوان جانشین ناظمی معرفی کند؛ انتخابی که البته سر و صدای زیادی به پا کرد و بسیاری از فوتبال دوستان و کارشناسان را به واکنش واداشت؛ چراکه به عقیده این گروه، نظرمحمدی برای در اختیارگرفتن سکان تیمی همچون سپیدرود کم تجربه به نظر می‌رسد و باشگاه می‌توانست انتخاب بهتری برای سپردن مسئولیت فنی تیم داشته باشد. به هر حال سپیدرود تمرینات آماده سازی خود را زیر نظر علی نظرمحمدی آغاز کرده است تا خود را مهیای حضوری قدرتمندانه در بازی‌های لیگ ۲ کند. هر چند شنیده‌ها حاکی از این است که برخلاف سال‌های گذشته که سپیدرود معمولا از حضور در بازی‌های جام حذفی انصراف می‌داد، در بازی‌های امسال نظرمحمدی روی بازی‌های جام حذفی نیز حساب ویژه ای باز کرده است.

شرایط فعلی سپیدرود
«علی بهارمست»، سرپرست باشگاه سپیدرود رشت در مورد علل ناکامی این تیم در بازی‌های فصل قبل و وضعیت فعلی این تیم به همشهری گفت: سال گذشته سپیدرود بعد از سال‌ها نابسامانی، وضعیت خوبی پیدا کرد و هم از نظر کادر فنی و هم از لحاظ جذب بازیکن شرایط خوبی داشت. سپیدرود در بازی‌های مرحله اول هم موفق ظاهر شد و با اقتدار به جمع ۱۲ تیم پایانی رسید.
وی افزود: به اعتقاد من تیم در مرحله دوم بازی‌ها از آرامش لازم برخوردار نبود و کمی هم از لحاظ بدنی کم آورد تا در نهایت موفق به صعود به لیگ یک نشویم، اما بازی‌های سال گذشته ثابت کرد سپیدرود چه سرمایه انسانی عظیمی دارد؛ به طوری که در بیشتر بازی‌های ما بیش از نیمی از سکوهای ورزشگاه عضدی مملو از تماشاگر بود و در چند بازی حساس تیم شاهد حضور بیش از ۸ هزار هوادار مشتاق سپیدرود در ورزشگاه بودیم. امسال هم مسئولیت فنی تیم به علی نظرمحمدی سپرده شد و ایشان با انگیزه فراوانی در حال آماده کردن تیم برای حضور پرقدرت در بازی‌ها هستند.
وی در مورد وضعیت فعلی تیم سپیدرود بیان کرد: تیم در حال حاضر دوران بدنسازی را پشت سر می‌گذارد و پس از این مرحله، به مرور به کارهای تاکتیکی و تکنیکی و انجام بازی‌های تدارکاتی خواهد پرداخت. امیدوارم در بازی‌های امسال نیز هواداران ما را تنها نگذارند و در مسابقات کنار ما باشند تا با حمایت‌های هواداران به ناکامی‌های چند سال اخیر سپیدرود پایان دهیم و راهی مسابقات لیگ یک شویم.
وی درباره بازیکنان ورودی و خروجی سپیدرود در لیگ امسال گفت: به هر حال پس از پایان فصل گذشته چند بازیکن از سپیدرود جدا شدند که سرشناس ترین آنها «عماد میرجوان» بود که در بازی‌های فصل قبل عنوان آقای گلی لیگ ۲ را کسب کرده بود. البته با توجه به بضاعت مالی باشگاه، تا حد امکان بازیکنان مد نظر کادر فنی را جذب کرده ایم و با ترکیب خوبی پا به مسابقات خواهیم گذاشت. در لیگ امسال سعی شد اسکلت اصلی تیم حفظ شود و البته بازیکنان باتجربه و چند بازیکن جوان هم به ترکیب تیم اضافه شوند.
بهارمست در مورد وجود مشکلات مالی در باشگاه سپیدرود هم گفت: نمی‌توان وجود مشکلات مالی را کتمان کرد. حقیقت این است که بسیاری از باشگاه‌های لیگ برتری ما هم مشکل مالی دارند و ما نیز با چنین مشکلاتی روبه‌رو هستیم. اما این مسائل نباید خللی در کار ما به وجود بیاورد و مسلما باید شرایط را به نحوی مدیریت کنیم تا کمبودهای مالی به تیم ضربه نزند./گیلان نو