مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تاکید کرد: نباید فرهنگ را قسمت بندی کنیم زیرا تکه برداری از فرهنگ و محدود کردن آن، پاسخگوی نیازهای روز انسان نبوده و به گفتمان جامعه تبدیل نمی شود.

به گزارش ندای گیلان،فیروز فاضلی، در مراسم اختتامیه سومین جشنواره فرهنگی و هنری فجر شهرستان رشت که در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد با بیان اینکه شهر رشت به فرهنگ و هنر شهره است، گفت: باید هر کسی که درباره این شهر سخن می گوید، به گزینی سخن و کلمه داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه فرهنگ یک کلیت است، افزود: برخی ها تلاش دارند تا قسمت هایی از فرهنگ را در جامعه نهادینه کرده و مابقی را حذف کنند در حالیکه فرهنگ ابعاد مختلفی دارد و فرهنگ زمانی موفق است که به کل آن توجه شود.

فاضلی ادامه داد: نباید فرهنگ را قسمت بندی کنیم زیرا تکه برداری از فرهنگ و محدود کردن آن، پاسخگوی نیازهای روز انسان نبوده و به گفتمان جامعه تبدیل نمی شود.

وی تاکید کرد: هرگاه توانستیم نیازهای یک جامعه اسلامی را از لحاظ فرهنگی و هنری برآورده کنیم در ایجاد گفتمان موفق خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه جشنواره فرهنگی و هنری فجر شهرستان رشت ساختارمند شده است افزود: هنر زمانیکه به مردم سپرده شود شکل یافته و به سرانجام مطلوب می رسد.

وی با تاکید بر جنبه مردمی بودن هنر تصریح کرد: هنر دستوری راه به جایی نبرده و شکست می خورد و تا زمانی که جشنواره های فرهنگی و هنری برای مردم نباشد پاسخگو هم نخواهد بود.

فاضلی با بیان اینکه هنرمندان همواره در صحنه حضور دارند اذعان کرد: هنر در خلا ایجاد نمی شود و مخاطبان بسیاری دارد که باید به شکل مطلوب جذب شوند.

وی نهادینه شدن فرهنگ و هنر را اصل توسعه پایدار شهری دانست و خاطرنشان کرد: برای توسعه پایدار شهرستان رشت نیازمند همکاری همه دستگاه ها در جذب مخاطب هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه فعالیت های هنری مبتنی بر گفتمان انقلاب است افزود: در جامعه امروزی هنرمندان دارای آزادی مسئولانه در چارچوب قانون هستند نه آزادی سلیقه ایی و در محیط سالم مبتنی بر تعامل فعالیت می کنند.

وی تاکید کرد: زمانی که راه هنر هموار و به یک فرهنگ تبدیل شد همه باید در این مسیر حرکت کنند تا موفق باشیم.

در ادامه این مراسم از نفرات برگزیده جشنواره با اهدا لوح تقدیر و تندیس جشنواره تجلیل شد.

گفتنی است، سومین جشنواره فرهنگی، هنری فجر از ۳۰ دی تا ۱۰ بهمن در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد.