مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: زبان هنر بهترین راه برای بیان و انعکاس مظلومیت غزه است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،امیر حسین طاهری در همایش شعر «سوگواره غزه» با اشاره به اینکه این برنامه با گرامیداشت شهدای غزه و مقاومت و مستشاران نظامی برگزار شده است، اظهار کرد: زبان هنر بهترین راه برای بیان و انعکاس مظلومیت در غزه به شمار می‌رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه قطعاً هنری که مظلومیت را روایت کند یک هنر مقدس است، افزود: مردم فلسطین امروز برای حقی می‌جنگند که سال‌ها است توسط رژیم صهیونیستی غصب شده است.

وی با گرامی‌داشت یاد شهید آوینی و تشکر از فعالیت‌های فرهنگی هنری هنرمندان در سال گذشته گفت: یکی از ثمرات انقلاب اسلامی شهید آوینی است که با آن نگرش و دیدگاه‌هایی که قبل از انقلاب اسلامی داشتند مجذوب آرمان‌ها و افکار حضرت امام خمینی (ره) می‌شوند و یک چهره کاملاً انقلابی و متفاوت از آنچه که قبل از انقلاب بوده تبدیل می‌شوند.

طاهری با اشاره به رونمایی از پوستر قرارگاه شهید آوینی در این مراسم تصریح کرد: این طرح در راستای تقویت فرهنگی استان و برنامه‌هایی با محوریت امید آفرینی و آموزش در راستای فرهنگ انقلاب اسلامی منطبق با اهداف و آرمان‌های انقلاب در حوزه‌های فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و قرآنی اجرا خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد تقویت بنیه فرهنگی در دستور کار این قرارگاه قرار دارد، اضافه کرد: مهم‌ترین برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری و به تبع آن در استان‌ها اجرای طرح شهید آوینی است.

طاهری با بیان اینکه ایجاد تحول در عرصه فرهنگ و هنر اسلامی و گسترش معارف انقلاب اسلامی در جامعه و استقلال فرهنگی از جمله اهداف اجرای طرح شهید آوینی است، افزود: امیدواریم که با اجرای این طرح در استان شتاب و توسعه خوب فرهنگی و هنری را شاهد باشیم.

گفتنی است؛ در این مراسم رضا نیکوکار، بهرام مژده‌ی، پونه نیکوی، سجاد حقیقت شناس، سیده مریم اسداللهی، معتمد، آرش پورعلی زاده، رضا مرادی، طیبه عباسی، محمدرضا بازرگانی، نوریه گیتی بین، مرتضی احمدی سراوانی، نجمه پور ملکی، فهیمه ایمانی و شعرخوانی کردند.