هفتمین دور مذاکرات هسته‌ای از صبح فردا (چهارشنبه) در وین اتریش و در سطح معاونان برگزار می‌شود.

ندای گیلان:هفتمین دور مذاکرات هسته‌ای از صبح فردا (چهارشنبه) در وین اتریش و در سطح معاونان برگزار می‌شود.

سرپرستی در این دور از مذاکرات همانند دورهای قبلی بر عهده سیدعباس عراقچی خواهد بود و مجید تخت‌روانچی نیز وی را همراهی خواهد کرد.

احتمالا مذاکرات کارشناسی میان ایران و تیم‌های کارشناسی 1+5 نیز از امروز (سه‌شنبه) در وین آغاز خواهد شد.

ریاست تیم کارشناسی ایران را حمید بعیدی‌نژاد، مدیرکل امور حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه بر عهده دارد.

این هفتمین دور مذاکرات هسته‌ای پس از دستیابی به بیانیه سوییس است و در راستای ادامه نگارش و تدوین برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) برگزار می‌شود.

قابل ذکر است در ششمین دور این مذاکرات٬ تیم مذاکره کننده کشورمان علاوه بر برگزاری 4 دور نشست دو جانبه با هلگا اشمیت٬ معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و یک دور نشست عمومی با معاونان و مدیران کل سیاسی 1+5 با هیات‌های روسی و چینی و سه کشور اروپایی٬ به شکل جداگانه و دوجانبه دیدار کرد.

همچنین در دور قبلی٬ در روزهای پنجشنبه٬ جمعه و شنبه٬ هیات‌های کارشناسی طرفین٬ جلساتی فشرده و متعددی را برگزار کردند.

سیدعباس عراقچی پیش از ترک وین٬ در دور قبلی مذاکرات هسته‌ای گفته بود که «به هرحال کار سخت و پیچیده‌ای است و کار خیلی کُند پیش می‌رود. این موضوع حساسیت‌ها و پیچیدگی‌های خودش را دارد، ولی به هرحال مشغول هستیم.»

معاون امور حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه در مورد جلسات دور ششم همچنین توضیح داده بود که «در هرجلسه تلاش ما این است که تعداد پرانتزها را کمتر کنیم. ممکن است یک یا دو ساعت بحث کنیم و فقط یک پرانتز برداشته شود و روی یک پارگراف و روی یک جمله می توانیم توافق بکنیم.»

 

ایلنا