مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی برای استان خبر داد و گفت: طی این مدت جاری شدن سیلاب دور از انتظار نیست.

به گزارش ندای گیلان از رشت،محمد دادرس با اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار جریانات جنوبی طی ۲۴ ساعت آینده در منطقه است.

وی افزود: وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعت و دامنه‌ها در برخی نواحی ساحلی و جلگه‌ای پدیده مه و یا مه آلودگی به ویژه طی ساعات صبح و شب مورد انتظار است.

دادرس ادامه داد: از بعد از ظهر سه شنبه به تدریج با نفوذ توده هوای خنک و ناپایدار و شمالی شدن جریانات شرایط برای ابرناکی و مه آلود بودن هوا، کاهش دما، بعضی نقاط بارندگی، وزش باد و احتمال رعد و برق تا چهارشنبه پیش بینی می‌شود.

وی از کاهش دمای ۳ تا ۶ درجه در نقاط مختلف استان خبر داد و گفت: بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر، سیلاب در این مدت دور از انتظار نیست لذا مردم و مسافران از استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه تمهیدات در بخش کشاورزی اندیشیده شود، ادامه داد: از تردد در جاده‌ها به ویژه در محورهای کوهستانی و فعالیت کوهنوردی طی این مدت پرهیز شود.