ناز کار با اذعان به اینکه یک پروژه ۱۲ کیلومتری روشنایی در منطقه اسالم و در بزرگراه پونل به تالش در دست اجرا داریم خاطرنشان کرد: این پروژه به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ندای گیلان،محمدرضا نازک‌کار امروز در نشست خبری بابیان اینکه کل راه‌های موجود در حوزه استحفاظی راهداری استان است اظهار کرد: بزرگراه، آزادراه، راه اصلی، راه فرعی و راه روستایی در حوزه استحفاظی راهداری استان است.

وی با اشاره به اینکه بالغ‌بر ۸۹۰۰ کیلومتر فقط راه روستایی در استان گیلان وجود دارد افزود: حدود یک هزار 835 کیلومتر انواع راه‌های فرعی، اصلی، بزرگراه و آزادراه را رقم گزاری کردیم که از این میزان بیشترین تردد در طول بزرگراه‌های استان است.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای گیلان تصریح کرد: حدود ۴۷۰ کیلومتر بزرگراه در استان داریم که از این میزان بزرگراه حدود ۲۰۷ کیلومتر آن مجهز به سیستم روشنایی است.

نازک‌کار بابیان اینکه سیاست سازمان راهداری استوار بر روشن کردن مقطعی و نقطه‌ای نقاط پرحادثه است گفت: تقاطع‌ها، پل‌های بزرگ، نقاط مه گیر مکان‌های هستند که سازمان درصدد ایجاد روشنایی مناسب است.

وی بیان کرد: ۲۰۷ کیلومتر از ۴۷۰ کیلومتر بزرگراه ما در استان بیشترین ترافیک استان را به خود اختصاص می‌دهند که مجهز به سیستم روشنایی هستند اما حرکت به سمت جلو هنوز دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای گیلان با اذعان به اینکه یک پروژه ۱۲ کیلومتری روشنایی در منطقه اسالم و در بزرگراه پونل به تالش در دست اجرا داریم خاطرنشان کرد: به امید خدا این پروژه به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد و روشنایی آن در جاده برقرار خواهد شد.

نازک‌کار بابیان اینکه اجرای دستگاه‌های روشنایی در جاده‌های استان ادامه دارد گفت: امیدواریم با این هدف گزاری بزرگراه‌های موجود را که بیشترین ترافیک روی آن‌ها است به سیستم روشنایی مجهز کنیم.

وی تصریح کرد: نقاط پرحادثه فقط در بزرگراه‌ها نیست بلکه درراه‌های اصلی و فرعی هم است که باید این نقاط را هم مجهز به سیستم روشنایی کنیم ولی هر کیلومتر سیستم روشنایی بالغ‌بر ۱۵۰ میلیون‌ تومان و هر اصله تیر روشنایی حدود ۶ میلیون تومان هزینه دارد.