داودی گفت: به تمام فرآورده‌های خونی نیاز داریم، اما گروه‌های خونی A و O منفی بیشتر مورد نیاز است.

به گزارش ندای گیلان،علی داودی امروز در گفت‌وگو یی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان یک نوبت کاهش مراجعه‌کننده به پایگاه‌های انتقال خون داریم، اظهار کرد: به همین دلیل در زمینه فرآورده‌های منفی خون دچار مشکل هستیم.

وی با بیان اینکه بیمارستان‌های استان برای انجام جراحی‌ها از جمله جراحی‌های باز نیاز به گروه‌های خونی منفی دارند، تصریح کرد: به تمام فرآورده‌های خونی نیاز داریم، اما گروه‌های خونی A و O منفی بیشتر مورد نیاز است.

مدیرکل انتقال خون گیلان با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان هیچ منعی برای اهدای خون وجود ندارد، گفت: اهداکنندگان مستمر خون می‌توانند از ساعت 8 صبح تا دو بعد از ظهر به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

وی درباره افرادی که برای نخستین‌بار خون می‌دهند، افزود: کسانی که برای نخستین‌بار می‌خواهند خون خود را اهدا کنند، می‌توانند از ساعت 19.30 تا 23.30 به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

داودی گیلان را از استان‌های پرمصرف خون در کشور عنوان کرد و یادآور شد: عوامل مختلفی در گیلان مانند حوادث‌ رانندگی، بیماری‌های مختلف، کهنسالی و… نیاز به فرآورده‌های خونی در استان را بیشتر می‌کند.

وی با بیان اینکه 10 درصد بیماران تالاسمی کشور در گیلان هستند، خاطرنشان کرد: بیماران تالاسمی در ماه چهار بار مصرف خون دارند.

مدیرکل انتقال خون گیلان 273 بیمار هموفیلی را از جمله مصرف‌کنندگان فرآورده‌های خونی در این استان بیان کرد و گفت: یک‌هزار و 200 نفر از بیماران دیالیزی جزو مصرف‌کنندگان فرآورده‌های خونی در گیلان هستند.

وی از مردم گیلان خواست در ماه مبارک رمضان بیماران را از یاد نبرند و با اهدای خون خود به آنها زندگی ببخشند.فارس