معاون درمان علوم پزشکی گیلان با اشاره به افزایش تصاعدی بستری های روزانه در استان، گفت: ادامه این روند نگران کننده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،انوش دهنادی مقدم در گفتگویی به تشریح آخرین وضعیت کرونا در استان گیلان پرداخت با ابراز نگرانی از روند افزایشی بستری‌های روزانه، اظهار کرد: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته روند افزایش تصاعدی بیماران کرونایی در گیلان را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی این روند همچنان ادامه دارد، گفت: هم اکنون بیش از ۹۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند.

معاون درمان علوم پزشکی گیلان با اشاره به تعداد بستری‌های روزانه استان نیز همچنان صعودی است، افزود: بر اساس آخرین آمارهای دریافتی ۲۵۰ بیمار کرونایی جدید نیازمند به بستری در مراکز در گیلان پذیرش شده اند.

وی در ادامه به وضعیت بد بیش از ۱۴۰ بیمار کرونایی نیز اشاره و با بیان اینکه تخت‌های بخش مراقبت ویژه بیمارستان‌های گیلان پر شده است، اضافه کرد: امروز رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی مهم‌ترین راهکار پیشگیری از ابتلاء و انتقال ویروس کرونا است.

دهنادی مقدم با تأکید بر ضرورت توجه جدی شهروندان به رعایت دقیق پروتکل‌ها، بیان کرد: شهروندان تنها در صورت نیاز از منازل خارج شوند و از شرکت در دورهمی ها و مهمانی‌ها جدا خودداری کنند.

وی جدی ترین تهدید برای تشدید وضعیت بد کرونایی گیلان را مسافرت و حضور مسافران در استان گیلان برشمرد و گفت: مردم باید از حضور در رستوران‌ها، قهوه خانه‌ها، اماکن شلوغ و پر تجمع خودداری کنند.

معاون درمانی علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه در صورت ادامه این روند شاهد پر شدن تحت های بیمارستانی استان خواهیم بود، اظهار کرد: کنترل ویروس کرونا تنها با مشارکت مردم، اصناف و عدم مسافرت‌ها به استان گیلان امکان پذیر خواهد بود.