معاون درمان علوم پزشکی گیلان با اشاره به تزریق روزانه ۱۸ هزار دُز واکسن کرونا در رشت، گفت: رعایت شیوه نامه ها تنها راهکار مقابله با کرونا است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،انوش دهنادی مقدم در گفتگویی با اشاره به اینکه هم اکنون هزار و ۹۰۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گیلان بستری هستند، گفت: در شبانه روز گذشته ۳۵۰ بیمار جدید نیز در مراکز درمانی گیلان بستری شدند.

وی با بیان اینکه ۳۱۰ نفر از بیماران کرونایی در شرایط بد قرار دارند، افزود: متأسفانه طی دو هفته اخیر بیماران با شرایط بد و دیر هنگام به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

معاون درمان علوم پزشکی گیلان ادامه داد: مراجعه دیر هنگام بیماران و پیشرفت بیماری سبب شده تا میزان اکسیژن خون این افراد بسیار پایان باشد.

دهنادی مقدم از همه شهروندان خواست افرادی که با علائم سرماخوردگی مواجه می‌شوند بلافاصله به پزشک مراجعه کنند، تأکید کرد: با توجه به شرایط امروز استان باید در نخستین گام این علائم را مربوط به بیماری کرونا دانست.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای واکسیناسیون ۱۸ هزار شهروند رشتی در ۲۰ مرکز، گفت: ظرفیت‌های واکسیناسیون در شهر رشت دو برابر این مقدار است اما با توجه به سهمیه واکسن اختصاص یافته شرایط برای واکسیناسیون ۱۸ هزار شهروند فراهم شده است.

معاون درمان علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر تنها افرادی که دُز نخست واکسن را دریافت کرده اند برای تزریق دُز دوم واکسینه می‌شوند، ادامه داد: واکسیناسیون از هفته آینده دُز نخست سایر گروه‌های سنی انجام می‌شود.