معاون درمان علوم پزشکی گیلان با اشاره به تجویز داروهای درمان کرونا تنها برای بیماران بستری، گفت: تزریق این داروها در منزل برای بیماران کرونایی امکان بروز عوارض جبران ناپذیر دارد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،انوش دهنادی مقدم در گفتگویی با اشاره به اینکه تعداد مجموع بیماران کرونایی استان گیلان به هزار و ۹۷۵ بیمار رسیده است، اظهار کرد: از این تعداد ۳۹۵ بیمار طی شبانه روز گذشته در مراکز درمانی استان گیلان بستری شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۲۰۷ بیمار کرونایی نیز در شرایط بد قرار داشته و در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند، افزود: مجموع بیماران بد حال کرونایی نیز ۳۶۱ بیمار است.

معاون درمانی علوم پزشکی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه باید به این نکته توجه شود که همه بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز درمانی نیازمند انجام سی تی اسکن نیستند، اضافه کرد: این کار در بیماران با کاهش سطح اکسیژن خون به کمتر از ۹۳ درصد با نظر پزشک انجام خواهد شد.

وی افزود: یکی دیگر از موارد که باید مورد توجه قرار گیرد این بوده که شرط شروع درمان سرپایی، پی سی آر مثبت، علائم تنفسی به همراه درگیری ریه که توسط اسکن تأیید شده باشد، است.

دهنادی مقدم همچنین به داروهایی که برای درمان تجویز می‌شود نیز اشاره و تصریح کرد: در این مورد داروهای ضد التهابی همانند کورتون حداکثر تا پنج روز تجویز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آمپول‌های رمدسیویر و فاویپیراویر باید فقط برای بیماران بستری در بیمارستان‌ها و تحت نظر پزشک تزریق شود، ادامه داد: تزریق این داروها در منزل برای بیماران کرونایی سرپایی ممکن است عوارض جبران ناپذیری ایجاد کند.

دهنادی مقدم با بیان اینکه مردم برای خرید این داروها شتاب نکنند، گفت: تزریق این داروها تأثیر چندانی در بهبودی بیماران کرونایی به ویژه بیماران کرونایی سرپایی ندارد و تنها راه مبارزه با کرونا و شکستن زنجیره انتقال، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است.

کد خبر