سیدعلی آقازاده نماینده رشت در نشست خبری مدیریت ضعیف در بخش کشاورزی و عدم رشد مطلوب را عامل تغییر کاربری و فروش اراضی کشاورزی دانست که امروز مورد تاراج قرار گرفته است‌ و افزود: متاسفانه برخی مسئولان در خواب هستند و نمی دانند چه می گذرد.

به گزارش ندای گیلان،سردار سیدعلی آقازاده امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه معیشت مهمترین اولویت امروز و یکی از برنامه های محوری مجلس است گفت: امروز نگران اتفاقات مفسده انگیز موجود در جامعه هستیم.

نماینده مردم رشت درمجلس اقتصاد، معیشت و اشتغال را مشکل اصلی مردم اعلام کرد و افزود: متاسفانه شاهد ناهنجاری های اخلاقی، اقدامی و مفاسدی هستیم که در شان جامعه اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه ناکارآمدی و ضعف مدیریت عامل فساد در جامعه است اظهارداشت: در سال های اخیر شاهد حجم سازماندهی شده و تشکیلاتی فساد هستیم و عده ای به جان مال و منافع مردم افتاه اند.

آقازاده تاکید کرد: باید ریشه فساد را به نحوی بخشکانیم که کسی جرات ورود به عرصه های فساد را نداشته باشد و باید به جد پیگیری شود.

*وجود سو مدیریت و عملکرد در حوزه مدیریتی استان

وی با ابراز اینکه نگران برخی مدیریت های ناکارآمد هستیم عنوان داشت: مردم باید قضاوت کنند  و بهترین قاضی هستند زیرا شاهد اهتمام لازم از سوی مدیران جهت پیگیری امور و تکریم ارباب رجوع نیستیم و ارزش های جامعه به نیکی ارج نهاده نمی شود.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به مشکلات دنباله دار موجود در استان گفت: شاهد سو مدیریت و عملکرد در حوزه مدیریتی استان هستیم و باید از مدیران انقلابی حمایت کنیم تا راه بر برخی مدیران ناکارآمد بسته شود.
وی با بیان اینکه باید منافع و ظرفیت های استان را به خوبی بشناسیم و در رسانه ای کردن، طراحی ها و برنامه ریزی ها از این فرصت ها بهره گیریم اظهارداست: کشاورزی، گردشگری و صنعت سه فرصت راهبردی و حلال مشکلات استان هستند که به درستی بهره گیری نشده اند.

آقازاده کشاورزی را فرصتی منحصر به فرد برای توسعه گیلان دانست که اگر به لحاظ علمی و عملی در حوزه اقتصاد و صنعت رشد یابد نقش اساسی و محوری در خودکفایی کشور و کاهش واردات محصولات کشاورزی دارد در غیر این صورت خسارت های جبران ناپذیری را شاهد خواهیم بود.
وی محصولات کشاورزی چون چای و برنج را میراث فرهنگی استان در حوزه کشاورزی برشمرد و گفت: اگر کشاورزی را به لحاظ تولید، فرآوری و بازرگانی توسعه ندهیم، پسرفت در این حوزه می بینیم.

نماینده مردم رشت در مجلس مدیریت ضعیف در بخش کشاورزی و عدم رشد مطلوب را عامل تغییر کاربری و فروش اراضی کشاورزی دانست که امروز مورد تاراج قرار گرفته است‌.

آقازاده افزود: اگر کشاورز درآمد کافی از کشاورزی داشته باشد هیچگاه اراضی خود را که منبع درآمدش است، نمی فروشد.

وی تاکید کرد: متاسفانه برخی مسئولان در خواب هستند و نمی دانند چه می گذرد و باید از خواب بیدار شوند.

آقازاده با اشاره به صنعت و عقب ماندگی موجود در این حوزه تصریح کرد: در این حوزه عقب مانده ترین استان کشور هستیم و مدیریت ضعیف در ادوار مختلف عقب ماندگی استان در حوزه های مختلف را موجب شده است.

وی با بیان اینکه کمتر از ۴۰ درصد ظرفیت صنایع گیلان فعال است تاکید کرد: اگر از صنعتگران استان که علاقمند به اشتغال و تولید هستند حمایت شود و نقدینگی، مواد اولیه، بوروکراسی اداری، بازار فروش و عرضه را برای آنان فراهم کنیم صنعت ما به صرفه و اقتصادی می شود.

نماینده مردم رشت در مجلس بر تامین امنیت سرمایه گذار تاکید کرد و گفت: سرمایه های جدید وارد بازار ناامن و آشفته نمی شود، زمانی در سرمایه گذاری جدید موفق خواهیم بود که از سرمایه های قبل، درست استفاده کرده باشیم تا سرمایه گذار رغبت ورود پیدا کند.

وی تاکید کرد: روند مدیریت سنتی منفی در استان وجود دارد که باید تغییر کند و به شکل مدون، علمی با نگاه مثبت و تعاملی باشد.
آقازاده با بیان اینکه استان دچار ضعف های بنیادین اساسی است که در بحران کرونا خود را به وضوح نشان داد تصریح کرد: گیلان به لحاظ مراکز درمانی و بهداشتی مطابق با شاخص های کشور نبوده و از حداقل ها برخوردار است.وی در ادامه با بیان اینکه خبرنگاران چشمان بیدار جامعه هستند اذعان کرد: تامین امنیت شغلی، بیمه و درآمد مناسب از مطالبات اصلی خبرنگاران است و باید خدماتی در شان را به خبرنگاران ارائه دهیم.
آقازاده با بیان اینکه عافیت طلبی فقط مخصوص نمایندگان نیست و در لایه های مختلف بروز کرده است خاطرنشان ساخت: همین منفعت طلبی نگرانی هایی را ایجاد کرده است.