رئیس شورای شهر رشت با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص ساماندهی زباله سراوان و افزایش ظرفیت کود آلی، گفت: نگاه ملی و استانی در حل مسئله پسماند گیلان وجود دارد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، محمدحسین واثق کارگرنیا در نشست علنی شورای ششم رشت، اظهار کرد: خبرنگاران به عنوان رابط اصلی و مؤثر مردم و مسئولان هستند و نقش بسزایی در جهت افکار عمومی و حل مشکلات جامعه ایفا می‌کنند.

وی ضمن پاسداشت روز آتش نشانی و همچنین یاد و خاطره شهدای آتش نشان، افزود: نیروهای آتش نشانی برای حفظ جان و مال و مردم و شهروندان از جانشان مایه می‌گذارند و فداکاری می‌کنند.

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به تشکیل جلسه اخیر پیرامون سرعت بخشی به مدیریت واحد شهری در شیراز، اضافه کرد: ایجاد مدیریت واحد و یکپارچه شهری گام بسیار مهمی در راستای توسعه شهرها خواهد بود که سرعت بخشی این طرح در مجلس مورد تاکید است.

واثق کارگرنیا با بیان اینکه طرح جامع پسماند در کشور در حال تهیه و تدوین است، گفت: تمام شهرهای کشور به طور اتفاق با مسئله زباله مواجه هستند که با تدوین طرح جامع پسماند می‌توان این موضوع را ساماندهی کرد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص ساماندهی زباله سراوان و افزایش ظرفیت کود آلی رشت، افزود: نگاه ملی و استانی در حل مسئله پسماند گیلان وجود دارد که استمرار این رویه می‌تواند گره گشای این ابر چالش باشد.

رئیس شورای شهر رشت با تاکید بر بهره برداری از ظرفیت رودخانه‌ای و تالابی این شهر، بیان کرد: ساماندهی دو رودخانه زرجوب و گوهررود و همچنین تالاب عینک رشت در اولویت مدیریت شهری قرار دارد.

واثق کارگرنیا ادامه داد: ساماندهی رودخانه‌ها و تالاب رشت می‌تواند گامی مؤثر در توسعه شهری در بخش‌های مختلف باشد.