سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با تاکید بر لزوم کارکردهای عملی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اظهار داشت: حرف زدن و داشتن برنامه‌های کاغذی دیگر کافی است.

ندای گیلان: یونس رنجکش در چهارمین جلسه کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی استان گیلان افزود: ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی در جامعه نیازمند برنامه‌های عملی است و باید از تعارفات و حرف زدن‌های تکراری و برنامه‌های کاغذی پرهیز کرد.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از بحران‌های اجتماعی و تهدیدات مهم‌ترین کارکرد اقدامات پیشگیرانه است که در این میان باید دستگاههای اجرایی مسئول عملیاتی وارد میدان شوند و مسؤولیت‌های اجتماعی خود را بپذیرند.

وی با اشاره به هنجار شکنی‌هایی که در جامعه اتفاق می‌افتد، اضافه کرد: تهدیدات را باید جدی گرفت.

به گفته وی، در کنار گسترش آموزش‌های همگانی و حساسیت بخشی به خانواده‌ها، دستگاههای اجرایی استان می‌بایست برنامه‌های مدون و مشخص داشته باشند.

دبیر کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی استان گیلان ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه و اهمیت کارکردهای اجتماعی در این برنامه دستگاه‌های اجرایی باید سیستم‌های کاری برای برون رفت از وضعیت فعلی و مشکلات احساس شده در حوزه اجتماعی تهیه نمایند.

رنجکش افزود: این سیستم‌ها باید متناسب با شرایط اجتماعی و موقعیت جغرافیایی و فرهنگی گیلان تهیه شود و با واقعیت‌ها سازکار باشد.

وی ضمن تشکر از همکاری‌هایی که سازمان‌های مختلف در برگزاری اولین هفته اجتماعی در گیلان داشته‌اند این شرکت را نمونه‌ای از مدیریت برنامه و استفاده از ظرفیت‌های موجود برای تولید نشاط اجتماعی در جامعه عنوان کرد.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان اظهار داشت: باید تلاش کنیم با برنامه‌های منسجم و خلاقانه از ظرفیت‌های موجود استان در راستای کاهش ناهنجاری‌های بیشتر بهره گیری کنیم./ایلنا