نماینده ی صومعه سرا:تا چند سال گذشته حدود 12 هزار هکتار برگ توت در کشور تولید می شد اما امسال این رقم به 4 هزار هکتار رسیده است

به گزارش ندای گیلان  سید کاظم دلخوش اباتری در دیدار مجمع نمایندگان گیلان به وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه قانون برنامه ششم توسعه در حال آمدن به مجلس است خطاب به وزیر کشاورزی، گفت: اگر گمان می‌کنید در برخی از مواد این احکام و قوانین ایراداتی وجود دارد و مواردی مغفول مانده هر چه سریعتر تشریح کنید تا نمایندگان برای اصلاح آن اقدام کنند.

نماینده مردم صومعه سرا در ادامه تاکید کرد: متاسفانه تفویض اختیار منابع طبیعی استان گیلان انجام نشده است و مردم این استان از نمایندگان توقع دارند نخواهند برای دریافت اجازه قطع یک درخت به مازندران روند.

دلخوش با بیان اینکه نوسانات مرغ کمر مرغداران را شکسته است، گفت: بهتر است در مورد صنایع تبدیلی بخش کشاورزی استان گیلان یک اقدام کارشناسانه صورت گیرد تا بسته بندی صنایع تکمیلی در خود استان صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه صنعت تولید ابریشم ایران فلج شده است، گفت: تا چند سال گذشته حدود 12 هزار هکتار برگ توت در  کشور تولید می شد اما امسال این رقم به 4 هزار هکتار رسیده است.