مشاور امور فرهنگی و رسانه ای سازمان برنامه و بودجه از بازدید محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری از پروژه راه آهن گیلان و آزادراه قزوین – رشت خبر داد.

به گزارش ندای گیلان،سیدرضا سیددانش  اظهار داشت: محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، امروز به منظور بازدید از روند انجام پروژه های راه آهن و آزادراه قزوین – رشت به استان گیلان سفر می کند.
وی سفر نوبخت به گیلان را در ادامه سفرهای استانی ، پیگیری مطالبات مردمی و بررسی اجرای پروژه های ملی ذکر کرد.
سید دانش افزود: شورای برنامه ریزی استان نیز شنبه هفته آینده به ریاست معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در رشت برگزار خواهد شد.
مسیر خط آهن قزوین – رشت 164 کیلومتر است و ساخت آن از سال 1386 آغاز شده؛ این مسیر در قالب هشت قطعه کار می شود. تکمیل پروژه این خط ریلی تا پایان سال جاری و فازهای بعدی آن، یکی از مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان گیلان است. این خط ریلی قادر خواهد بود سالانه 10 میلیون تن بار و سه میلیون مسافر را جابجا کند.
آزادراه قزوین – رشت نیز به طول کلی 137.4 کیلومتر از مهمترین راه های کشور و بخشی از کریدور بین المللی شمال – جنوب است که به عنوان کوتاه ترین، ارزان ترین و مناسب ترین مسیر حمل کالا بین دو قاره آسیا و اروپا محسوب می شود.ایرنا