رحیم حیدری به ۱۳،۷درصد نرخ بیکاری در این شهرستان اشاره کرد و بابیان اینکه نرخ متوسط بیکاری در کشور ۱۲،۳ درصد است افزود البته با توجه به نرخ بیکاری استان گیلان که ۱۵،۱ درصد است

به گزارش ندای گیلان،رحیم حیدری گلرودباری در جمع اعضای کمیته برنامه‌ریزی شهرستان گفت: ادارات شهرستان دنبال در نظر گرفتن اعداد اختصاص داده‌شده در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان به دنبال اخذ اعتبارات تکمیلی از ادارات خود باشند .

وی افزود : در بخش تملک دارای اعتبارات مصوب استانی ۶۰ میلیارد و ۶۰۰میلیون ریال با میزان رشد ۱۶% ؛ ماده ۱۸۰ قانون استفاده متوازن از امکانات کشور۷میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال با کاهش ۳۹% ؛ اعتبار جزء۴۸ ردیف ۵۵۰۰۰۰ با ۱۵۱میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال و افزایش ۶۶% برای سال ۹۶ در این شهرستان در نظر گرفته‌شده است که نسبت به سال ۹۵ با سرجمع اعتبارات ۱۵۶ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال در سال جاری ۴۰ درصد افزایش اعتبارات داشته‌ایم .

فرماندار آستانه اشرفیه با اظهار تأسف از محروم شدن ۳در صد برخورداری از اعتبارات نفت و گاز اظهار کرد : باید تلاش کنیم وضعیت واقعی خودمان را آن‌طور که در ان واقع‌شده‌ایم ارائه دهیم تا بتوانیم اعتبارات موردنیاز شهرستان را جذب کنیم .

رحیم حیدری به ۱۳،۷درصد نرخ بیکاری در این شهرستان اشاره کرد و بابیان اینکه نرخ متوسط بیکاری در کشور ۱۲،۳ درصد است افزود البته با توجه به نرخ بیکاری استان گیلان که ۱۵،۱ درصد است این شهرستان از نرخ بیکاری متوسط در استان از وضعیت مناسب‌تری برخوردار‌است.

فرماندار آستانه‌اشرفیه میزان کلاس‌های غیراستاندارد موجود در این شهرستان را ۱۴،۱ درصد ، تراکم دانش‌آموزی با ۱۹،۸ در صد نام برد و اظهار کرد : بعضی با ارائه آمارهای نادرست وضعیت شهرستان را بجای رساندند که برنامه ریزان استانی و کشوری فکر می‌کنند ما از وضعیت مطلوبی برخورداریم درصورتی‌که این‌طور نیست.

نماینده عالی دولت در شهرستان بهره‌مندی راه روستای از آسفالت را در این شهرستان ۵۰،۱ درصد و روستاهای اجراشده طرح هادی را ۳۹،۱ درصد نام برد و گفت: در بخش شبکه آب آشامیدنی سالم روستایی ۸۵،۷ درصد ، گاز روستایی ۹۵،۵ درصد ، سرانه خانه بهداشت روستایی به ازای هر هزار نفر جمعیت ۱،۰۱ درصد و سرانه مرکز بهداشت شهری به ازای ۱۰هزار نفر جمعیت ۵۵/۰ درصد است.

گفتنی است در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان که با حضور ابراهیم زحمتکش دبیر کمیته برنامه ریزی استان همراه بود هریک از مسئولین ادارات و نهادهای شهرستان آستانه اشرفیه نیازهای اعتباراتی خود را در حوزه های مختلف مطرح کردند.