عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس برای رسیدن به صورت‌های مالی نهادهای دولتی و شبه دولتی که در قانون به صراحت به آنها اشاره شده تا رسیدن به نتیجه پیگیری می‌کند.

ندای گیلان:عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس برای رسیدن به صورت‌های مالی نهادهای دولتی و شبه دولتی که در قانون به صراحت به آنها اشاره شده تا رسیدن به نتیجه پیگیری می‌کند.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، ابوذر ندیمی، نماینده مجلس نهم درباره سرنوشت بند 6 اصل 44 قانون اساسی با رویکرد افشای اطلاعات مالی تمام نهادهای دولتی و شبه دولتی گفت: مجلس برای رسیدن به صورت های مالی نهادهای دولتی و شبه دولتی که در قانون به صراحت به آنها اشاره شده تا رسیدن به نتیجه پیگیری می‌کند.

وی در ادامه افزود: قوانین مصرح نه نیاز به تفسیر و نه نیاز به تذکر دارد بلکه طبیعاً اگر قانون اجرا نشود دستگاه‌های ذی ربط می‌توانند آنرا تحت پیگیری قرار بدهند.

ندیمی با تأکید بر این نکته که عدم ارائه صورت‌های مالی نشان از عدم شفافیت در اقتصاد است، اظهار داشت: با وجود تأکید قانون بر ارائه صورت های مالی جای هیچگونه کوتاهی در این خصوص پذیرفتنی نیست و تذکرات لازم را به وزیر اقتصاد یا رییس خصوصی سازی خواهیم داشت.

این نماینده مجلس در خصوص تأخیر در ارسال صورت‌های مالی نهادهای دولتی و شبه دولتی پس از ابلاغ این قانون گفت: صورت‌های مالی باید هر سال داده شود اما اینکه با تأخیر داده شد شرکت‌ها و نهادها برای این تأخیرها دلایل و توجیهاتی دارند که از نظر قانونی توجیهی ندارد اما از لحاظ اجرایی این توجیهات وجود دارد و نهایتاً با تأخیر بسیاری از شرکت‌ها صورت‌های مالی یک ساله را منتشر می‌کنند.

ندیمی درباره اهمیت اجرای این قانون گفت: با اجرای این قانون برابری، عدالت، شفافیت، مدیریت و نظارت همزمان جزو مواردی است که در راستای آن قدم برداشته می‌شود و عدم اجرای آن نه تنها متضاد با همه این اهداف است بلکه از جهت اعتماد عمومی مشکلاتی ایجاد می کند.