سیزدهمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی جام خزر، عصر سه شنبه با برتری ‘جاسک استوپا’ از لهستان در رشت پایان یافت.

سیزدهمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی جام خزر، عصر سه شنبه با برتری 'جاسک استوپا' از لهستان در رشت پایان یافت.

 

به گزارش ندای گیلان ، در پایان این رقابت ها و در جدول گروه A که شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی بالای 2100 حضور داشتند ، جاسک استوپا از لهستان با کسب 5 / 7 امتیاز عنوان قهرمانی را کسب کرد.

سید خلیل موسوی نوجوان گیلانی با کسب 7 امتیاز در مکان دوم قرار گرفت، آذر میرزایوف استاد بزرگ آذربایجان با کسب 7 امتیاز سوم شد، ترالف کنستانتین، امیررضا پوررمضانعلی و احسا قائم مقامی با کسب 5 / 6 امتیاز به ترتیب در مکان های چهارم تا ششم قرار گرفتند.

همچنین در جدول B این رقابت ها که شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی زیر 2100 حضور داشتند، بهتاش سلیمی فرد با کسب 8 امتیاز اول شد، هادی قربانی و بهروز فولادی با کسب 5 / 7 امتیاز به ترتیب دوم و سوم شدند.

در جدول C این مسابقات نیز که بانوان شطرنجباز حضور داشتند، گلناز جعفری با کسب 8 امتیاز اول شد، بهار هالیوا و گوزل آتابایوف هر دو از ترکمنستان با کسب 7 امتیاز به ترتیب در مکان های دوم و سوم قرار گرفتند.

همچنین در پایان مسابقات جدول D که شطرنجبازان دختر و پسر زیر 14 سال حضور داشتند، در رده سنی زیر شش سال امیرحسین جعفری، در رده سنی زیر هشت سال هیراد صابری، در رده سنی زیر 10 سال بردیا دانشور، در رده سنی زیر 12 سال آراد نظری و در رده سنی زیر 14 سال ابوالفضل کاظمیان به مقام قهرمانی دست یافتند.

سیزدهمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی جام خزر از عصر چهارشنبه هفته گذشته با حضور حدود 520 شطرنجباز از ایران و کشورهای آمریکا ، فرانسه ، هلند ، لهستان ، لیتوانی ، لتونی ، اوکراین ، روسیه ، جمهوری آذربایجان ، گرجستان ، ازبکستان ، آذربایجان ، ترکمنستان ، عراق و هندوستان در چهار جدول و در 9 دور به روش سوییسی در مجموعه ورزشی یادگار امام شهر رشت برگزار شد .