درآمد 80 تا 127 هزار دلاری برای مهندسان نرم‌افزار» این رقم متوسط درآمد مهندسان برنامه نویس در سلیکون‌ولی است. جایی که بسیاری از عاشقان دنیای تکنولوژی آرزوی ورود و کار در آن را دارند.

«درآمد 80 تا 127 هزار دلاری برای مهندسان نرم‌افزار» این رقم متوسط درآمد مهندسان برنامه نویس در سلیکون‌ولی است. جایی که بسیاری از عاشقان دنیای تکنولوژی آرزوی ورود و کار در آن را دارند.
 
به گزارش ندای گیلان، این روزها برنامه نویسی برای شرکت‌های بزرگ یا کوچک، آن طور که گزارش‌های مختلف نشان می‌دهد یکی از پردرآمدترین شغل‌ها در هر بخشی به حساب می‌آید. بسیاری از افراد با استعداد تنها با طراحی یک نرم‌افزار ساده توانسته‌اند به سود‌های میلیاردی دست پیدا کنند. اما حالا و جدیدترین گزارش businessinsider خلاف این ادعا و باور را ثابت کرده است. این سایت در گزارشی به بررسی میزان درآمد مهندسان نرم‌افزار درشرکت‌های مطرح دنیا براساس بررسی سایت Glassdoor پرداخته است.
 
همیشه گزارش‌هایی از پرداخت‌های بالا به مهندسان نرم‌افزار شرکت‌های مختلف منتشر شده است. افرادی که در مقابل استعداد خود رقم بالایی نیز به عنوان حقوق دریافت می‌کنند. اما واقعیت این است که تمام شرکت‌ها به مهندسان نرم‌افزار خود حقوق بالا پرداخت نمی‌کنند. سایت Glassdoor  (سایت پیدا کردن یک شغل در شرکتی مورد علاقه کاربران) که اطلاعات عظیمی در خصوص میزان پرداخت حقوق از سوی شرکت‌های مختلف دارد، به تازگی به بررسی وضعیت و میزان حقوق دریافتی مهندسان نرم‌افزار در کشورهای مختلف طی دو سال گذشته پرداخته است. نتایج استخراج شده از این بررسی بسیار جالب بوده است. داشتن یک شغل به عنوان مهندس نرم‌افزار(چه برنامه نویس، چه توسعه دهنده نرم‌افزار) شغلی با درآمد خوب است، فارغ از اینکه در چه شرکتی یا کجا کار کنید. اما حتی در صنعت تکنولوژی هم مهندسان نرم‌افزار حقوق متوسط و گاه ناعادلانه‌ای را دریافت می‌کنند.
 
برای آشنایی بیشتر با وضعیت پرداختی حقوق مهندسان نرم‌افزار در ادامه می‌توانید نتیجه بررسی سایت Glassdoor را مطالعه کنید. در این فهرست از کمترین حقوق دریافتی مهندسان نرم‌افزار تا بیشترین میزان دریافتی آنها در شرکت‌های بزرگ دنیا دیده می‌شود. در این بررسی علاوه بر اعلام میزان دریافتی حقوق مهندسان نرم‌افزار در هر شرکت، میزان ارزش آن شرکت در بازار سرمایه، سطح رضایت کارمندان، پیش‌بینی کارمندان از آینده شرکتشان و همچنین نظر آنها در خصوص امکانات و مزیت‌های محل کارشان نیز آورده شده است.
 
15- جنرال الکتریک
 
ندای گیلان:میانگین حقوق برای مهندسان نرم‌افزار: 235 /80 دلار- ارزش بازار: 257 میلیارد دلار – امتیاز سطح رضایت کارمندان: 6 /3 از 5- درصد. کارمندانی که فکر می‌کنند کسب و کارشان به مسیر درستی می‌رود و ظرف 6 ماه آینده همه چیز بهتر خواهد شد: 26 درصد.
 
نظر مهندسان نرم‌افزار: جنرال الکتریک پیوسته چالش‌های عظیم و گوناگونی را پیش روی شما می‌گذارد و همین مسأله باعث می‌شود شما پا را فراتر بگذارید. مدیریت سعی می‌کند رفتار دوستانه‌ای داشته باشد و اغلب مردم در آنجا به شما به عنوان یک شخص یا کارمند اهمیت می‌دهند.
 
14- Verizon
 
ندای گیلان:میانگین حقوق برای مهندسان نرم‌افزار: 859/ 86 دلارارزش بازار: 206 میلیارد دلار – امتیاز سطح رضایت کارمندان: 2 /3 از 5 – درصد. کارمندانی که فکر می‌کنند کسب و کارشان به مسیر درستی می‌رود و ظرف 6 ماه آینده همه چیز بهتر خواهد شد: 48 درصد.
 
نظر مهندسان نرم‌افزار: سود خوب، محیط کاری منعطف، استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز، کار با آدم‌های مختلف در سطح‌های دانشی گوناگون، مزایای تحصیلی و امکانات تفریحی
 
13-Comcast
 
ندای گیلان:میانگین حقوق برای مهندسان نرم‌افزار: 984 /91 دلارارزش بازار: 140 میلیارد دلار – امتیاز سطح رضایت کارمندان: 1/ 3 از 5 – درصد. کارمندانی که فکر می‌کنند کسب و کارشان به مسیر درستی می‌رود و ظرف 6 ماه آینده همه چیز بهتر خواهد شد: 48 درصد.
 
نظر مهندسان نرم‌افزار: حقوق خوب همراه با بسته مزایای عالی، فضایی با آرامش عمومی. Comcast تلاش می‌کند مانند شرکت‌های بزرگ تکنولوژی عمل و افراد بااستعداد را به سمت خود جذب کند اما تاکنون تنها در حاشیه خوب فعالیت کرده است.
 
12- IBM
 
ندای گیلان:میانگین حقوق برای مهندسان نرم‌افزار: 418 /92 دلارارزش بازار: 190 میلیارد دلار – امتیاز سطح رضایت کارمندان: 1/ 3 از 5 – درصد. کارمندانی که فکر می‌کنند کسب و کارشان به مسیر درستی می‌رود و ظرف 6 ماه آینده همه چیز بهتر خواهد شد: 35 درصد.
 
نظر مهندسان نرم‌افزار: بهترین بخش شرکت آی‌بی‌ام مردم هستند. همه باهوش و بااستعداد هستند. فرهنگ سازمانی شرکت عالی است و همه روی توسعه نرم‌افزار تمرکز کرده‌اند. میانگین سنی در آی‌بی‌ام عالی است(همه 20 ساله نیستند اما در اوایل سن 30 سالگی قرار دارند) و به عنوان یک شخص جوان، این شرایط بهترین فرصت یادگیری را در اختیارهر فردی می‌گذارد. در کنار سود خوب، تعادل عالی بین زندگی و کار برقرار می‌شود. همچنین شما با گزینه‌ای برای کار در خانه نیز روبه رو هستید.
 
11- SAMSUNG
 
ندای گیلان:میانگین حقوق برای مهندسان نرم‌افزار: 667/ 92 دلارارزش بازار: 165 میلیارد دلار – امتیاز سطح رضایت کارمندان: 3/3 از 5 – درصد. کارمندانی که فکر می‌کنند کسب و کارشان به مسیر درستی می‌رود و ظرف 6 ماه آینده همه چیز بهتر خواهد شد: 43 درصد.
نظر مهندسان نرم‌افزار: مزایای خوب فراهم می‌کند. پرداخت‌ها خوب و معقول است. تجربه کار در یک گروه حرفه‌ای خوب و ارزشمند است. این باعث غرور است که در یکی از شرکت‌های پیشرو بازار کار می‌کنید.
 
10- JPMorgan
 
ندای گیلان:میانگین حقوق برای مهندسان نرم‌افزار: 270/ 95 دلارارزش بازار: 227 میلیارد دلار – امتیاز سطح رضایت کارمندان: 4/ 3 از 5 – درصد. کارمندانی که فکر می‌کنند کسب و کارشان به مسیر درستی می‌رود و ظرف 6 ماه آینده همه چیز بهتر خواهد شد: 67 درصد.
نظر مهندسان نرم‌افزار: فرهنگ کار در اداره بسیار بالاست و فشار کاری زیادی به کارمندان وارد نمی‌شود. استفاده از بهترین تکنولوژی‌های روز بهترین مکان برای یادگیری را فراهم می‌کند.
 
9- Bank of America
 
ندای گیلان:میانگین حقوق برای مهندسان نرم‌افزار: 325 /95 دلارارزش بازار: 178 میلیارد دلار – امتیاز سطح رضایت کارمندان: 3/3 از 5 – درصد. کارمندانی که فکر می‌کنند کسب و کارشان به مسیر درستی می‌رود و ظرف 6 ماه آینده همه چیز بهتر خواهد شد: 38 درصد.
 
نظر مهندسان نرم‌افزار: منابع آموزشی و فرصت‌های زیادی در این بانک وجود دارد. شرایط معقول و برابر و همچنین امکان استفاده از بعضی مزایای بانک از دیگر امتیاز‌های کار در این بانک است.
 
8- Amazon
 
ندای گیلان:میانگین حقوق برای مهندسان نرم‌افزار: 709 /105 دلارارزش بازار: 151 میلیارد دلار – امتیاز سطح رضایت کارمندان: 4 /3 از 5 – درصد. کارمندانی که فکر می‌کنند کسب و کارشان به مسیر درستی می‌رود و ظرف 6 ماه آینده همه چیز بهتر خواهد شد: 58 درصد.
نظر مهندسان نرم‌افزار: رشد سریع و ارتقای یک فرایند طبیعی است که همیشه در این شرکت وجود دارد. اینجا بهترین مکان برای کسب تجارب عالی است. سریع یاد بگیرید و پاداش دریافت کنید. ما بسیار خوش‌شانس هستیم که مدیران عالی داریم، افرادی که کاغذ بازی را حذف و به علایق کارمندانشان توجه کرده‌اند. حجم کاری در آمازون بسیار قابل مدیریت است به طوری که یک تیم نرم‌افزاری در طول هفته 40 تا 44 ساعت کار می‌کند.
 
7- Intel
 
ندای گیلان:میانگین حقوق برای مهندسان نرم‌افزار: 234 /106 دلارارزش بازار: 170 میلیارد دلار – امتیاز سطح رضایت کارمندان: 8/3 از 5 – درصد. کارمندانی که فکر می‌کنند کسب و کارشان به مسیر درستی می‌رود و ظرف 6 ماه آینده همه چیز بهتر خواهد شد: 32 درصد.
 
نظر مهندسان نرم‌افزار: اینتل شرایط پرداختی خوبی به همراه مزایای قابل قبول برای سلامتی فراهم می‌کند. در کنار طرح‌های بیمه‌ای قابل قبول، امکان استفاده از باشگاه در کنار کلاس‌های مختلف در طول هفته نیز وجود دارد. گروه‌های توسعه دهنده نرم‌افزار با ساعت‌های انعطاف پذیر زیادی روبه رو هستند. 
 
6-Microsoft
ندای گیلان:میانگین حقوق برای مهندسان نرم‌افزار: 712/ 108 دلارارزش بازار: 381 میلیارد دلار – امتیاز سطح رضایت کارمندان: 7 /3 از 5 – درصد. کارمندانی که فکر می‌کنند کسب و کارشان به مسیر درستی می‌رود و ظرف 6 ماه آینده همه چیز بهتر خواهد شد: 50 درصد.
 
نظر مهندسان نرم‌افزار: تعداد طرح‌های بزرگ و متعددی در این شرکت وجود دارد که شما در هر کشوری می‌توانید این طرح‌ها را انجام دهید. حقوق پرداختی این شرکت بیشتر از شرکت‌های دیگر است و ساعات کاری شما نیز انعطاف پذیر است. برای مهندسان، این شرکت مکان خوبی برای پیشرفت است که در مقایسه با شرکت آمازون بسیار متفاوت است.
 
5- Oracle
 
ندای گیلان:میانگین حقوق برای مهندسان نرم‌افزار: 681 /112 دلارارزش بازار: 173 میلیارد دلار – امتیاز سطح رضایت کارمندان: 2 /3 از 5 – درصد. کارمندانی که فکر می‌کنند کسب و کارشان به مسیر درستی می‌رود و ظرف 6 ماه آینده همه چیز بهتر خواهد شد: 89درصد
 
نظر مهندسان نرم‌افزار: تکنولوژ‌ی‌های فوق‌العاده‌ای برای کار وجود دارد که البته همه اینها بستگی به گروه هم دارد. کار کردن مردم به صورت عمومی در این شرکت بسیار آسان است. مزایای عالی برای سلامت، برقراری هماهنگی بین کار و خانه و مدیران ارشد باهوش از دیگر مزایای این شرکت برای کارمندان بخش نرم‌افزاری است.
 
4-Facebook
 
ندای گیلان:میانگین حقوق برای مهندسان نرم‌افزار: 695 /112 دلارارزش بازار: 202 میلیارد دلار – امتیاز سطح رضایت کارمندان: 6 /4 از 5 -درصد. کارمندانی که فکر می‌کنند کسب و کارشان به مسیر درستی می‌رود و ظرف 6 ماه آینده همه چیز بهتر خواهد شد: 48 درصد.
نظر مهندسان نرم‌افزار: بسیار الهام بخش است که با تعداد زیادی از افراد باهوش و حرفه‌ای در چنین محیط آزادی کار کنید بنابراین هر طرحی که روی آن کار کنید چالش برانگیز وجالب است.
 
3- Walmart
 
ندای گیلان:میانگین حقوق برای مهندسان نرم‌افزار: 433/ 124 دلارارزش بازار: 246 میلیارد دلار – امتیاز سطح رضایت کارمندان: 1 /3 از 5 – درصد. کارمندانی که فکر می‌کنند کسب و کارشان به مسیر درستی می‌رود و ظرف 6 ماه آینده همه چیز بهتر خواهد شد: 77 درصد.
 
نظر مهندسان نرم‌افزار: پرداخت پاداش بالاتر از حد میانگین در منطقه سلیکون ولی است. چندین توسعه دهنده و مدیر حرفه‌ای نیز در این اطراف وجود دارد. بعد از سه ماه کارمند بودن در این شرکت، تخفیف اندکی در محصولات ولمارت از طریق سایت www.walmart.com به کارمندان ارائه می‌شود.
 
2- Apple
 
ندای گیلان:میانگین حقوق برای مهندسان نرم‌افزار: 695/ 125 دلارارزش بازار: 594 میلیارد دلار – امتیاز سطح رضایت کارمندان: 9 /3 از 5 – درصد. کارمندانی که فکر می‌کنند کسب و کارشان به مسیر درستی می‌رود و ظرف 6 ماه آینده همه چیز بهتر خواهد شد: 40 درصد.
 
نظر مهندسان نرم‌افزار: کار کردن روی بهترین محصولات تکنولوژیکی دنیا خودش یک مزیت است. فرهنگ غنی و فوق‌العاده با مدیریت حرفه‌ای و عالی. افراد باتجربه و متخصص زیادی که در اطرافت وجود دارد و روحیه در این شرکت بسیار بسیار بالا است.
 
1- Google
 
ندای گیلان:میانگین حقوق برای مهندسان نرم‌افزار: 827/ 127 دلارارزش بازار: 393 میلیارد دلار – امتیاز سطح رضایت کارمندان: 3 /4 از 5 – درصد. کارمندانی که فکر می‌کنند کسب و کارشان به مسیر درستی می‌رود و ظرف 6 ماه آینده همه چیز بهتر خواهد شد: 73 درصد.
 
نظر مهندسان نرم‌افزار: اگر شما یک مهندس نرم‌افزار هستید تقریباً در این شرکت پادشاهی می‌کنید. گوگل یک شرکت مهندسی محور است(هر چند بازار این شرکت را وادار به تغییر مسیر کرده اما همچنان مانند گذشته به کارش ادامه می‌دهد). همه چیز اینجا عالی است. صبحانه، ناهار وشام هر روز هفته به صورت مجانی در اختیار شما قرار می‌گیرد.