رئیس تبلیغات اسلام فومن و شفت گفت: تجمع بزرگ عاشوراییان برای سومین سال متوالی در شهرستان فومن برگزار می‌شود.

به گزارش نداي گيلان: حجت‌الاسلام علیرضا ابراهیم‌زاده، رئیس تبلیغات اسلامی فومن و شفت ظهر امروز(13مهر) در نشست هم اندیشی ستاد هماهنگی برگزاری تجمع بزرگ عاشوراییان فومن اظهار کرد: امسال تجمع بزرگ عاشوراییان به همت فرهنگ سازان عاشورایی در این شهرستان براd سومین سال متوالی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مراسم شب سوم امام حسین(علیه‌السلام) در میدان اصلی شهر برگزار می‌شود، افزود: این تجمع توسط صدا و سیمای استان گیلان پوشش و در رسانه ملی و استانی پخش می‌شود.

رئیس تبلیغات اسلامی فومن و شفت با اشاره به پیام امسال مقام معظم رهبری که همدلی و همزبانی دولت و ملت است، گفت: در تجمع عاشوراییان می‌توانیم از این فرصت برای همدل کردن همه همدلان امام حسین(علیه‌السلام) در شهرستان استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام ابراهیم‌زاده با بیان اینکه باید نکات قوت و ضعف تجمع عاشوراییان در دو سال گذشته را مورد بررسی قرار دهیم، تصریح کرد: جلسات متعددی با کانون مداحان برگزار شده تا در این مراسم از بهترین مداحان شهرستان بهره ببریم.

وی با بیان اینکه یکی از نکات حائز اهمیت در تجمع عاشوراییان بحث مداحان است، خاطرنشان کرد: این مراسم با دیگر شهرهای استان گیلان متفاوت است، در اکثر شهرستان‌ها در دهه اول محرم برگزار می‌شود اما در فومن در سوم امام حسین(علیه‌السلام) برگزار می‌شود و صدای همه مداحان گرفته است.

دبیر برگزاری تجمع عاشوراییان فومن اظهار کرد: روحانیون ظرفیت خوبی برای ایجاد انگیزه در بین مردم هستند تا آنها را برای حضور پررنگ در تجمع عاشوراییان دعوت کنند.

حجت‌الاسلام ابراهیم‌زاده افزود: سال‌های گذشته چندین هیئت در قالب ادارات و نهادها به جمع تجمع عاشوراییان پیوستند که امسال هم انتظار می‌رود از هم اکنون روسای ادارات فراخوان داشته باشند تا هیئات مذهبی در سوم امام همکاری لازم را کنند.

وی گفت: در این راستا رسانه ملی و جراید رسالت بزرگی دارند و می‌توانند انگیزه مضاعفی به کسانی که مایلند در این تجمع شرکت کنند داشته باشند.

برگزاری اولین سوگواره استانی «تعزیه» در فومن

محمدجواد عامر، معاون فرماندار فومن با بیان اینکه باید از تجربیات سال گذشته برای با شکوه برگزار کردن تجمع عاشوراییان امسال برگزار شود، تصریح کرد: امسال سومین روز شهادت امام حسین(علیه‌السلام) مصادف با روز دوشنبه چهارم آبان ماه در این شهرستان تجمع عاشوراییان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در ایام محرم مصادف با 8 آبان ماه سمینار و شب شعر با عنوان نماز ظهر عاشورا با حضور مهمانان کشوری و استانی در این شهرستان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: اولین سوگواره استانی تعزیه در فومن برگزار می‌شود.