سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست رمضانه خود با جمعی از نخبگان دانشجویی با اشاره به بخشی از اقدامات صورت گرفته، گفت: دانشگاه بیش از این باید به دانشجویان خدمت کند و هر چه در توان داریم برای بهبود وضعیت دانشجویی دانشگاه به کارخواهیم گرفت.
به گزارش ندای گیلان از رشت، محمدتقی آشوبی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دیدار رمضانی با نخبگان دانشجویی دانشگاه در سالن اجلاس حوزه ریاست با اشاره به تجربه متعدد مدیریتی خود طی سال‌های متمادی، اظهار کرد: رفع تمام دغدغه‌های دانشجویان بنابر برنامه مدون راهبردی دانشگاه، تدوین و برنامه‌ریزی‌ شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان فرصت تضییع وقت را برای خدمت‌رسانی ندارد، افزود: در کنار بسیاری از پیشرفت‌ها در نظام سلامت استان، طی مدت کوتاهی توانستیم مجوز احداث یک بیمارستان جنرال را در رشت اخذ و ردیف اعتباری آن را در لایحه بودجه امسال برقرار کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان فقدان سایت مرکزی را یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌ها برشمرد و گفت: برای حل این مشکل از ظرفیت مولدسازی املاک بهره گرفته‌ایم و پیشرفت‌هایی را نیز در این جهت کسب شده است.

آشوبی با اشاره به طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، گفت: اجرای مطلوب این طرح و تحقق اهداف نظام در این راستا نیازمند عزم همگانی و اراده جهادی است.

وی همچنین از اقدامات عملیاتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان جهت نوسازی تعدادی از خوابگاه‌های دانشجویی و بهبود تغذیه دانشجویان در دوره جدید خبر داد و افزود: دانشگاه بیش از این باید به دانشجویان خدمت کند و هر چه در توان داریم برای بهبود وضعیت دانشجویی دانشگاه به کارخواهیم گرفت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر لزوم کاربردی شدن مقالات و پژوهش‌ها تأکید کرد و گفت: تولید علم و پژوهش باید هم‌جهت با منویات مقام معظم رهبری در خدمت به مردم باشد و منجر به تولید محصول شود.

آشوبی با اشاره به کشاورزی بودن استان گیلان، از دانشجویان خواست تا با دانش‌بنیان کردن محصولات و فراورده‌های آن، افزایش بهره‌وری و بهبود تولیدات را رقم بزنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اسماعیلی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست، اظهار کرد: نظرات و دیدگاه‌های دانشجویان در رشد و اعتلای آموزش و دانشگاه مؤثر است.

وی افزود: برخی از نیازمندی‌های دانشجویان به‌ویژه در توسعه خدمات رفاهی خوابگاه‌ها مکرراً در نشست‌ها تکرار می‌شود که لازم است نسبت به رفع آن دغدغه‌ها، اقدام شود.

فردین مهرابیان، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با اشاره به حضور همه‌جانبه دانشجویان این دانشگاه در عرصه‌های حساس، اظهار کرد: افتخار ما این است که شما دانشجویان در همه برنامه‌های حوزه سلامت به‌ویژه در زمان پاندمی کرونا حضور بسیار فعالی داشته‌اید و داوطلبانه در مراکز واکسیناسیون و بیمارستان‌ها به مردم خدمت کرده‌اید.

وی با اشاره به‌ افتخار آفرینی دانشجویان در بخش‌های علمی، پژوهشی و ورزشی اظهار کرد: کسب مقام هفتم کشوری مرحله اول چهاردهمین المپیاد ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، کسب مقام پنجم کشوری تیم آمادگی جسمانی دانشجویان دختر دانشگاه در پنجمین المپیاد همگانی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و کسب مقام دوم رشته آمادگی جسمانی توسط دانشجوی دختر در اولین جشنواره ورزشی دانشجویان دختر بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از مهم‌ترین افتخارات این دانشگاه بوده است.

دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی نیز در این نشست به بیان برخی از دغدغه‌ها و مشکلات ازجمله بهبود وضعیت تغذیه، افزایش خدمات رفاهی، بهبود وضعیت حمل‌ونقل، افزایش کمی و کیفی فضای فیزیکی آموزش و تجهیزات لازم، ارتقای تعاملات اساتید با دانشجویان و همچنین توجه به نیازهای دانشجویان متأهل پرداختند.