تیم دانشجویی انجمن علمی عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان موفق به کسب مقام دوم ، دومین دوره مسابقات ملی دیوار خاک مسلح شد.

به گزارش ندای گیلان،دکتر حمید نیکویه سرپرست تیم در گفت و گویی اظهار کرد:  این مسابقات با حضور 28 تیم از دانشگاههای معتبر کشور به میزبانی دانشگاه شهید رجایی برگزار شد.

وی افزود: دیوار خاک مسلح دیوارهایی هستند که جهت پایدار سازی ترانشه ها و شیب های خاکی مورد استفاده قرار می گیرند.

در این دیوارها از اِلمان های مسلح کننده مانند تسمه های فلزی یا پلی اتیلن استفاده می شود این مسابقات مدلسازی نمونه کوچکی از همین دیوارها می باشد که در آن از المان های کاغذی به عنوان جایگزین استفاده می شود.

حمید نیکویه  گفت: کمترین وزن کاغذهای به کار رفته و عدم ریزش دیوار در برابر بارهای وارده و نحوه اجرا در این مسابقات دارای امتیاز می باشند.

 

همچنین سرپرست تیم انجمن علمی عمران دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان اسامی افتخار آفرینان این تیم را به شرح زیر اعلام کرد:

مجید قاسمی

مرتضی اکبردوست

علی علیزاده ثابت

همایون حلوایی جلالی

شایان ذکر است در این مسابقات که تدوین آیین‌نامه و قوانین حاکم بر روند برگزاری مسابقه و ارزیابی آن با برداشتی از مسابقات جهانی ASCE صورت گرفته، دانشجویان كليه‌ى مقاطع كارشناسى، كارشناسى ارشد و دكترا و هم‌چنين شركت‌ها نيز در بخشى جداگانه در قالب تيم‌هاى ٣ الى ٤ نفره با ساخت یک نمونه کوچک و شبیه‌سازی شده دیوار خاک مسلح با ابزار و تجهیزات ساده و در دسترس و با بهره‌گیری از دانسته‌های علمی خود به رقابت پرداختند.