تیمهای دانشجویی انجمن علمی عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان موفق به کسب مقامهای اول و دوم سومین دوره مسابقات ملی دیوار خاک مسلح شد.

به گزارش ندای گیلان از لاهیجان،سرپرست تیم دانشجویی انجمن علمی عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در گفت‌و‌گویی اظهار کرد: این مسابقات با حضور ۲۸ تیم از دانشگاه‌های معتبر سراسر کشور به میزبانی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تهران در تاریخ ۲۱ اردیبهشت  برگزار شد.

دکتر حمید نیکویه افزود: دیوار خاک مسلح ،‌ دیوارهایی هستند که برای پایدار سازی ترانشه‌ها و شیب‌های خاکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این دیوار‌ها از اِلمان‌های مسلح کننده مانند تسمه‌های فلزی یا پلی اتیلن استفاده می‌شود این مسابقات مدلسازی نمونه کوچکی از همین دیوار‌ها است که در آن از المان‌های کاغذی به عنوان جایگزین استفاده می‌شود.

وی گفت: کمترین وزن کاغذهای به کار رفته ، عدم ریزش دیوار در برابر بارهای وارده و نحوه اجرا در این مسابقات دارای امتیاز هستند.

نیکویه با اشاره به اینکه این مسابقات که تحت نظر انجمن ژئوتکنیک ایران می باشد ، تدوین آیین‌نامه و قوانین حاکم بر روند برگزاری مسابقه و ارزیابی آن با برداشتی از مسابقات جهانی دیوار خاک مسلح صورت  می گیرد خاطرنشان کرد: دانشجویان همه مقاطع کارشناسى، کارشناسى ارشد  در قالب تیم‌هاى ۴ نفره با ساخت یک نمونه کوچک و شبیه‌سازی شده دیوار خاک مسلح با ابزار و تجهیزات ساده و در دسترس و با بهره‌گیری از دانسته‌های علمی خود به رقابت پرداختند.

وی بیان داشت:در پایان این مسابقات، دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان (تیم 2 انجمن علمی عمران) و  دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان (تیم 1 انجمن علمی عمران) ، دانشگاه آزاد اسلامی بندر انزلی ، دانشگاه تربیت مدرس ، دانشگاه خواجه نصیر به ترتیب عنوان تیم های اول تا پنجم را به دست آوردند.

سرپرست تیم انجمن علمی عمران دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان اسامی دانشجویان این تیم ها را بهروز کاظمی ، شاهین پور محمدی ،سهند صورتگر ، سجاد زحمتکش ، مجید قاسمی، علی علیزاده ثابت،‌ حسین بازغی و جلال صفر پور اعلام کرد.