رئیس دانشگاه آزاد واحد لاهیجان راه کاهش اتکای دانشگاه به شهریه دانشجویان را از طریق راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان و تقویت ارتباط با صنعت و کشاورزی عنوان کرد.

به گزارش ندای گیلان از لاهیجان،سهراب کردرستمی در ششمین نشست شورای تخصصی آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان که به میزبانی واحد لاهیجان  برگزار شد  با بیان اینکه حوزه معاونت آموزشی و بحث آموزش یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید حساسیت بیشتری نسبت به آن داشته باشیم تاکید کرد: تصویب رشته های جدید، بررسی کیفیت آموزش، جذب و ارزیابی استادان از جمله مهمترین دغدغه‌ها است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با اشاره به تصمیم هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر کاهش اتکای دانشگاه آزاد به شهریه دانشجویان افزود: یکی از راه‌های اجرای این سیاست راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان و تقویت ارتباط دانشگاه با کشاورزی و صنعت است.

دکتر کرد رستمی با بیان اینکه واحدهای دانشگاهی استان گیلان باید در حوزه آموزش به یکدیگر کمک کنند، عنوان کرد: باید با همکاری همدیگر در استان گیلان طوری برنامه‌ریزی کنیم که بتوانیم در همه واحدها از استادان هیات علمی تمام وقت بهره‌مند شویم و مشکل کمبود استاد هیات علمی در برخی از رشته‌ها و واحدها را برطرف سازیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان خاطرنشان کرد: در تحصیلات تکمیلی بر اساس بخشنامه‌های موجود باید از استادان با مرتبه علمی استادیار به بالا استفاده کرد و در صورت نداشتن استاد مربوط، باید اقدامات لازم برای جذب وی صورت پذیرد.

وی افزود: امیدواریم با برنامه ریزی و آماده سازی طرحی جامع برای توسعه رشته‌ها، بتوانیم هرم هیات علمی این دانشگاه را اصلاح کنیم.