مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان گفت: خرید بنای تاریخی و با ارزش مدرسه دانش‌سرای رشت با بیش از ۱۲۰ سال قدمت در درستور کار اداره‌کل میراث‌فرهنگی گیلان قرار گرفت.

به گزارش ندای گیلان،شهرود امیرانتخابی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: بنای تاریخی دانش‌سرا واقع در محله قدیمی ساغریسازان شهر رشت واقع شده و در تاریخ ۲ مرداد ۸۷ با شماره ۲۳۰۴۶ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که از بناهای با ارزش شهر رشت محسوب می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با بیان اینکه این بنای با ارزش بیش از ۱۲۰ سال قدمت دارد، افزود: خرید بنای تاریخی مدرسه دانش‌سرا در دستورکار اداره‌کل میراث‌فرهنگی گیلان قرار گرفته است و این اداره‌کل آمادگی خود را جهت خرید این بنا با توافق دو جانبه رسما به مالکین اعلام کرده است.

وی ادامه داد: مالکیت مدرسه رشیدی یا همان دانشسرای عالی رشت ابتدا در اختیار اداره‌کل آموزش پرورش استان بود ولی با شکایت وراث مرحوم جفرودی، مالکیت این بنا از آموزش و پرورش سلب و به وراث واگذار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان در رابطه با مرمت اضطراری این بنا بیان کرد: مکاتباتی با سازمان برنامه و بودجه و وزارت میراث ‌فرهنگی به‌ منظور مرمت این بنا صورت پذیرفته است که در صورت تخصیص بودجه، پروژه احیا و مرمت بنای دانشسرای عالی رشت به اجرا در خواهد آمد.