مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان از ایجاد ۲هزار شغل به‌صورت مستقیم با بهره‌برداری طرح های در حال ساخت گردشگری استان در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش ندای گیلان،شهرود امیرانتخابی ، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان از ایجاد ۲هزار شغل به‌صورت مستقیم با بهره‌برداری طرح های در حال ساخت گردشگری استان در سال ۹۹ خبر داد.

وی افزود: ۱۵۶ طرح گردشگری در حال اجرا با مجموع متراژ تقریبی ۱۲۲ هزار متر‌مربع آماده بهره برداری است و ۹۰ طرح گردشگری تکمیل‌شده که پارسال به‌علت شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاده و در اسرع وقت و پس از شکست ویروس کرونا به بهره‌برداری خواهند رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان ، برآورد حجم کل سرمایه‌گذاری ۲۴۶ طرح گردشگری را ۶۰۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با افتتاح این طرح ها برای حدود ۲هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجادمی‌شود.

امیرانتخابی در پایان تصریح کرد: در حال‌حاضر ۱۰۵ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸ مسافرکاشانه، ۲۰ مجتمع سرگرمی و تفریحی، ۳۸ اقامتگاه بومگردی، یک اسکله مسافربری و دریایی، ۲۸ اسکله گردشگری دریایی در گیلان فعال است.