رئیس کل دادگستری گیلان جرایم مربوط به مواد مخدر،سرقت و درگیری را از بیشترین موارد بزهکاری ثبت شده در استان گیلان عنوان کرد

به گزارش ندای گیلان،احمد سیاوش پور در مجمع اخوت که در سالن شهید بهشتی دادگستری استان برگزار شد،ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا، حریم حفاظت از کشور را محدود به دفاع از یک منطقه خاص ندانست و اظهار کرد:هر جا ندای مظلومی بویژه مسلمانان شنیده شود همه ما مکلف و موظف به دفاع از مظلوم هستیم .

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب،تصریح کرد:امروز اگر فداکاری و جانفشانی و ایثار مدافعان حرم در مرزهای سوریه نبود باید در داخل کشور می جنگیدیم.

رئیس کل دادگستری استان گیلان،افزود:اگر این فداکاری ها نبود دستگاه قضائی هم نمی توانست به وظیفه خود عمل کند .

وی با توجه به مشکلات موجود در جامعه،افزود:وقوع جرائم باعث ازدیاد پرونده های قضایی گشته و از عوامل افزایش جرائم، تلاش دشمن در متوقف کردن جمهوری اسلامی از طریق تحریم، توطئه و جنگهای نیابتی می باشد .

رئیس کل دادگستری استان گیلان با بیان اینکه دستگاه قضایی آینه تمام نمای مسائل در سطوح مختلف جامعه و کشور است، افزود:اکنون ضرورت دارد به نقص ها و ایرادات کار پرداخته و راهکارهای مناسب ارائه شود .

سیاوش پور با اشاره به آمار ارائه شده توسط رئیس قوه قضائیه در هفته گذشته،گفت:پانزده میلیون پرونده در کل کشور در حال رسیدگی است که سهم استان گیلان 500 هزار فقره می باشد .

این مقام ارشد قضائی درصد فراوانی جرائم در سال 95 در استان گیلان را 45 درصد سهم مواد مخدر اعلام و خاطرنشان کرد:استعمال، حمل، قاچاق و نگهداری مواد مخدر در صدر جرائم استان گیلان قرار دارند .

وی در ادامه سرقت، درگیری و زد و خورد، توهین و تهدید اشخاص را در رتبه های بعدی جرائم در استان اعلام کرد .

سیاوش پور با ابراز نگرانی از برخوردهای فیزیکی و حرمت شکنی های کلامی در جامعه گفت:اگر به مشکلات درونی جامعه توجه نشود انباشتی از عقده های روانی به شکل جرم در جامعه بروز می کند .

وی کاهش جمعیت زندانیان را در گرو حل معضلات اجتماعی دانست و گفت:در صورت رفع این مشکلات شاهد کم شدن پرونده های محاکم خواهیم بود .

رئیس کل دادگستری استان خاطرنشان کرد:براساس قانون اساسی، سپاه وظیفه کلی صیانت از انقلاب اسلامی را دارد و دامنه این وظیفه بسیار وسیع بوده و محدود به یک جا و یک منطقه و موضوع خاص نمی شود .

سیاوش پور در پایان ضمن تشکر از حضور فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان در این نشست، خواستار تلاش، چاره اندیشی و همفکری بیشتر و ارائه راهکارهای مناسب کاهش جرم با همکاری همه سازمانهای مسئول در این زمینه شد.