رمضانپور نرگسی گفت: معنای این حضور این بود که ما مجلس خردگرایی داشته باشیم که به دور از شعارهای بی محتوا بتواند به فرجام ، برجام ۲ برسد

ندای گیلان-سایررسانه ها:دکتر “احمد رمضانپور نرگسی” ،رییس شورای اصلاح طلبان گیلان و  نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در ابتدای گفتگوی خود با پایگاه خبری تحلیلی “گیلانا”،ارزیابی خود از حضورحداکثری مردم در انتخابات را این چنین عنوان کرد : به نظر من انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ یک حیات تازه و نشاط سیاسی خوبی را به مردم ارزانی داشت ، و اقدام شایسته دولت در ۲۳ ماه تلاش و کوشش با زبده ترین دیپلمات های سیاسی ما ، با گروه ۱+۵ که منجر به برجام گردید، باعث حضور حداکثری مردم ، در انتخابات ۷ اسفند ۹۴ شد.و معنای این حضور این بود که ما مجلس خردگرایی داشته باشیم که به دور از شعارهای بی محتوا بتواند به فرجام ، برجام ۲ برسد. یعنی برای اینکه ایران از بن بست و چالش های اقتصادی سیاست های تنش زایی دولت گذشته با کشورهای جهان بیرون آمده و در سیاست داخلی ، شکستن حصارهای امنیتی برای مردم کشورمان را به ارمغان آوردند ، این حضور گسترده شکل گرفت. و خاصه فتوای مقام معظم رهبری که مردم ایران را تشویق کرد و گفت که اگر مخالف بعضی از مسایل هم هستید ، اما به پای صندوق های رای بیایید. که به نظر من این گفتار رهبری و دلایلی که در بالا عرض کردم ، در حضورحداکثری مردم  تاثیر زیادی داشت.

 

نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس پنجم در خصوص تاثیرات حضور حداکثری مردم در تقویت بنیان های امنیت و منافع ملی ، اظهارداشت: منشور انتخابات را بارها مقام رهبر ی در سخنرانی ها یشان مطرح نمودند. و من در سخنرانی های خود بارها از آن در طول تبلیغات انتخابات بهره گرفتم . انتخابات یک نعمت الهی است و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات موجب تقویت امنیت کشور می شود. و از طرف دیگر حضور حداکثری مردم موجب اقتدار و مشروعیت نظام جمهوری اسلامی می گردد.

 

از نگاه جامعه شناسانه مردم با رای خود به لیست ها ،  چه حرفی را به مسئولان و مدیران زدند؟ سئوال بعدی پایگاه خبری تحلیلی “گیلانا”، از دکتر رمضانپور بود.عضو کمیسیون انرژی مجلس پنجم، در پاسخ به این سئوال گفت: به نظر من مردم تشنه برنامه ، جهت یک حکمرانی خوب هستند. و این برنامه را می شود در قالب تحزب و احزاب جستجو کرد . مسئولان تصمیم گیر کشور و استان باید این رفتار مردم را مورد بررسی قرار دهند . که چه اتفاقی در کشور افتاده است که مردم به لیست رای داده اند . آن هم به لیست اصلاحات که متاسفانه در این میان خیلی از شخصیت های موجه جریان اصولگرایی هم در این لیست ها سوختند . این حرکت سیاسی مردم نشان از تشنه بودنشان از داشتن احزاب فراگیر و با برنامه است.

 

نایب رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس پنجم و ششم ، در بخش دیگری از گفتگوی خود با “گیلانا”، در رابطه با شباهت مجلس دهم با مجالس گذشته ، عنوان داشت: همانطور که بارها گفتم ، مجلس پنجم علی رغم اینکه اکثریت آن را جریان رقیب اصلاح طلبان داشتند ، اما مجلسی بود که لیدرهای دوجریان اصلاح طلبی و اصولگرایی را در خود جای داده بود و در تصویب لوایح و ارایه طرح ها قبل از اینکه منافع جریان های سیاسی را ببینند ، در کنار هم و به صورت صمیمانه منافع ملی را در نظر می گرفتند . و ما امیدواریم مجلس دهم شبیه مجلس پنجم بشود و منافع ملی ما در حال حاضر تحقق بخشیدن به اهداف برجام ۲ می باشد.

 

عضو شورای اداری مجلس ششم ، در رابطه با چگونگی بوجود آمدن این موج مردمی ، خاطرنشان ساخت: مردم ما مردمان عجیبی هستند. مردم ما در تنگناها و در شرایط سخت همواره به کمک حکومت و نظام آمده اند . فراموش نکنیم در سال ۷۶ زمانی که کشورهای جهان به ایران بزرگ پشت کردند و سفرای خود را به کشورهایشان فرا خواندند . نوک پیکان دشمن به سمت ایران نشانه گرفته شده بود ، ولی به افغانستان و عراق اثابت کرد.و علت آن این بود که مردم در سال ۷۶ در دوم خرداد ، حماسه آفریدند . و این حماسه همچنان پابرجاست ، در ۲۴ خرداد ۹۲ و اینبار هم در ۷ اسفند ۹۴ شاهد این حماسه بودیم.

 

عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس ششم، با اشاره به این نکته که امیدواریم تنها کاندید ما در مرحله دوم انتخابات رشت ، با رای بالایی وارد مجلس شود، تصریح کرد: در حال حاضر ۶ حوزه از حوزه های انتخابیه متعلق به آرای اصلاح طلبان و حامیان دولت است و ۴ حوزه متعلق به جریان اصولگرایی است.در رودبار هم که انتخابات به مرحله دوم کشیده شده، خوشبختانه هر دو رقیب با دولت تدبیر و امید رفیقند . امیدواریم که تنها کاندیدای ما در مرحله دوم انتخابات رشت “دکترحسنی”، با رای بالایی وارد مجلس شود و با این حساب اصلاح طلبان با برد ۹ به ۴ پیروز میدان رقابت انتخابات استان خواهند شد.

 

رییس شورای اصلاح طلبان گیلان ، در توصیف رویکرد جریان اصلاحات در مجلس دهم ، بیان داشت: من فکر می کنم همه بزرگان کشور از سران دولت اصلاحات گرفته تا رییس دولت تدبیروامید، همه و همه به دنبال این هستند که هم مجلس و هم دولت رویکرد فرجام،برجام ۲ را داشته باشد.

 

رییس مجمع نمایندگان شمال کشور در مجلس ششم ، در پایان گفتگوی خود با پایگاه خبری تحلیلی “گیلانا”، ارزیابی خود از فراکسیون های مجلس دهم را اینچنین عنوان داشت: ما در مجلس سه جریان خواهیم داشت.یک جریان پایداری و “حدادعادل” ، که عملا تا کنون از مجلس حذف شده است ولی جریانش راه پیدا کرده و در اقلیت هستند.یک جریان هم متعلق به دکترلاریجانی است و جریان سوم هم اصلاح طلبان و حامیان دولت هستند. و به نظر می رسد هیچ یک از این سه جریان ، اکثریت مجلس را نخواهند داشت ، مگر اینکه حامیان دولت و اصلاح طلبان با جریان لاریجانی همسویی کنند و این مورد به نظر می رسد قابل تحقق و انجام است.| گفتگو از : پایگاه خبری تحلیلی “گیلانا”