خاطره ای که با گذشت سال ها، همچنان برای مردم سیاهکل باقی مانده است و این را می توان از نام گذاری چهار راهی که در روبروی همان سینمای سابق قرار دارد جستجو کرد. چهار راهی که سینمایی در خود ندارد، اما از هر شخصی که بپرسید اسم این چهار راه چیست به شما خواهد گفت «چهار راه سینما»!!!

نداي گيلان:

منچستر و خواهر خواندگی رشت

گیل نگاه : اینکه کدام شهر انگلستان می‌تواند به عنوان خواهرخوانده رشت معرفی شود نکته‌ای بود که شهردار رشت برای آن مصداقی معرفی نکرد، اما اگر بخواهیم بر اساس سخن شهردار شباهت شهر رشت را از لحاظ جغرافیایی با شهرهای انگلیس بسنجیم، آن‌گاه باید ببینیم کدام شهر انگلستان به شهر باران ایران نزدیک است.
در بریتانیا از نظر لقب، شهر منچس‌تر به عنوان شهر باران شناخته می‌شود، شهری که به خاطر حضور دو تیم مطرح فوتبال در این شهر برای همه نامی آشنا است و البته بارش مداوم باران هم بر شهرت و تمایز این شهر افزوده است. منچس‌تر در حالی به این لقب شناخته می‌شود که به مانند شهر رشت پرباران‌ترین شهر کشور خودش محسوب نمی‌شود

پیش بینی ردصلاحیت ۱۰۰۰ نفر درانتخابات مجلس

باهنر در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا٬ درباره نقش مدیران دولت احمدی‌نژاد در شورای هماهنگی اصولگرایان گفت: مدیران دولت نهم و دهم گرایش‌های فکری متفاوتی دارند. برخی از آنها طرفدار آقای مشائی و احمدی‌نژاد هستند و برخی فقط احمدی‌نژاد را دوست دارند و برخی به‌خاطر مسائل ملی و با وجود مخالفت‌ها در کنار دولت قبلی باقی ماندند. ما نیز برای همکاری با این افراد خطوط قرمز فتنه و انحراف را تعیین کردیم.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: برخی از وزیران و استانداران دولت نهم و دهم از شهرهای مختلف نامزد خواهد شد و براساس معیارهای شورای هماهنگی ممکن است در یک حوزه رقیب ما باشد و در یک حوزه دیگر از حمایت شورای هماهنگی برخوردار شود.

محمدرضا باهنر پیش‌بینی کرد در انتخابات آینده چهار هزار نامزد ثبت‌نام کنند و سه هزار نفر آنها تایید صلاحیت شوند٬ گفت: بررسی گرایش سیاسی و مقبولیت و توانایی این افراد در شورای هماهنگی اصولگرایان انجام می‌شود.

اسکله به جای سینما در سیاهکل

 

به گزارش  درسیاهکل، چند هفته ای می باشد که فیلم محمد رسول الله که سلام خداوند بر او و خاندان بزرگوارش باد، در سینماهای سراسر کشور در حال اکران است.

فیلیمی که به عقیده کارشناسان و منتقدان سینما از هر جهت بسیار عالی تهیه شده است و بهترین نحوه تماشای آن را بر روی پرده سینما اعلام کرده اند.

sinala_22_bahman_dar_siahkal_2 (1)

sinala_22_bahman_dar_siahkal

در زمانیکه صحبت از اکران عمومی آن شد و صدا و سیما رو به تبلیغات قبل از اکران آن آورد، تمامی مردم در انتظار آن بودند که این فیلم را بر روی پرده سینماهای شهر خود ببیند، اما در این وسط یک استثنا وجود داشت و آن هم مردم شهرستان سیاهکل بودند.

مردمی که با فرهنگ و فرهنگ دوست هستند، مردمی که به داشتن تاریخی کهن به خود می بالند.

در گذشته سیاهکل دو سینما داشت که یکی از آنها بر اثر آتش سوزی از بین رفت. سینما ۲۲ بهمن سیاهکل نیز در سال ۱۳۸۳ مانند برف های چند متری به دل زمین فر رفت و همانند همان برف ها فقط خاطره ای از آن باقی ماند.

خاطره ای که با گذشت سال ها، همچنان برای مردم سیاهکل باقی مانده است و این را می توان از نام گذاری چهار راهی که در روبروی همان سینمای سابق قرار دارد جستجو کرد. چهار راهی که سینمایی در خود ندارد، اما از هر شخصی که بپرسید اسم این چهار راه چیست به شما خواهد گفت «چهار راه سینما»!!!

مشاهده اسکلت های نیمه ساخته درسیاهکل برای مردم عادی شده است، که یکی از آنها اسکلتی می باشد که بر روی محل سابق سینما ۲۲ بهمن مستقر شده است.

این اسکلت فقط به خود آجر دیده که البته همان هم نصفه کاره رها شده است و گفته می شود که پاساژ، کافی شاپ و سالن سینما در آن ساخته خواهد شد.

مسئولین بزرگوار از همه چیز صحبت می کنند، حتی برخی ها پروژه هایی را که با پول بیت المال ساخته شده و وظیفه آنها پی گیری ساخت آنها بوده را نیز به نام خود می زنند، اما معلوم نیست که چرا هیچکدام از آنها به سمت این سینما نمی آیند!!!

و در اینجا می توان گفت؛ سینمای ۲۲ بهمن سیاهکل تنها در انتظار یک نگاه مسئولین است تا مردم سیاهکل به جای خاطره بازی، خاطرات خود را در آن جستجو کنند.

گوهر رود و زرجوب، باید زنده بمانند

کاسپی نیوز :‌همشهریان و شهروندان فهیم کلانشهر رشت رودخانه های (زرجوب و گوهررود) زلال و پاک سالهای گذشته شهر باران های نقره ای به شبکه بزرگ فاضلاب شهری تبدیل شده است. هر چند تحقیقات و هزینه های مقطعی برای سرو سامان دادن این معضل صورت گرفته اما ناکافی است. براثر آلودگی بسیار خطرناک این دو رودخانه حیاتی، بسیاری از شهروندان، مبتلا به بیماری های عفونی شده اند.بررسی های عالمان پزشکی، تاکید بر این دارد که شیوع سرطان بر اثر آلودگی بسیار جدی است. بسیاری از آبزیان این دو رودخانه ی زیبا نابود شده اند. آلودگی بسیار خطرناک زرجوب و گوهر رود، بمنزله آلودگی و نابودی تالاب انزلی و دریای خزر میباشد.

بنابراین برای مطرح کردن و اطلاع رسانی این فاجعه زیست محیطی باید در سطح ملی اقدام کنیم. با زرجوب و گوهررود مهربان باشیم و با تعامل و اعلام همکاری و همبستگی و مشارکت دولت و ملت، زرجوب و گوهر رود را برای آینده گان زنده بداریم. ما می توانیم برای این رودخانه ها جمله بسازیم، شعر بسرایم، آثار هنری بیافرینیم، داستان بنویسیم و با آثار خود عکس بگیریم و در همه جا منتشر کنید.

IMG_۲۰۱۵۰۹۲۸_۱۳۱۲۱۳ (1) IMG_۲۰۱۵۰۹۲۸_۱۳۱۲۳۷ (1)