رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: انتظار داریم مناطق آبگیر رشت در اسرع وقت شناسایی و کاملا رفع مشکل شوند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،محمد حسین واثق کارگرنیا در ششمین جلسه فوق العاده شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با اشاره به دیدار شورانشینان با رئیس کل دادگستری گیلان و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رشت اظهار کرد: اعضای شورا طی دو جلسه مجزا با رئیس کل دادگستری گیلان و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رشت دیدار و پیرامون برخی از مباحث حوزه مدیریت شهری گفت و گو کردند.

وی به بارش شدید باران از روز گذشته در رشت اشاره کرد و گفت: بر اساس گزارش ارائه شده از روز گذشته ۶۸ میلی متر باران در شهر رشت باریده است و این حجم از بارندگی ها موجب بروز مشکل آبگرفتگی در ۱۹ نقطه از شهر شده است که شدیدترین آن در بلوار شهید قلی پور به وقوع پیوسته است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه چهار مورد سقوط درخت در این روز در سطح رشت بر اثر شدت بارندگی گزارش شده است افزود: همچنین هشت مورد آبگرفتگی منازل مسکونی ناشی از شدت بارندگی نیز گزارش شده است که در حال بررسی خسارت هستیم .

کارگرنیا با اشاره به اجرای پروژه جمع آوری روان آب های سطحی در رشت تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که طی سالهای گذشته شهر رشت به واسطه آبگرفتگی در زمان وقوع باران با آن مواجه بوده است اجرای پروژه جمع آوری روان آب های سطحی در دستور کار قرار گرفت و در شرایطی که پیش از این ، بیش از یکصد نقطه از شهر با مشکل آبگرفتگی مواجه بود در حال حاضر ۱۹ نوزده نقطه در رشت درگیر آبگرفتگی بوده و در تلاشیم تا این مشکل نیز کاملا برطرف شود.

وی به آبگرفتگی بلوار شهید قلی پور رشت اشاره کرد و گفت: پروژه جمع آوری روان آب های سطحی در بلوار شهید قلی پور دو سال پیش اجرایی شد، اما با توجه به اینکه پروژه جمع آوری روان آب های سطحی در رشتیان نیز به قلی پور متصل شد ، حجم ورودی آب نیز افزایش یافت و برای رفع این مشکل باید کارشناسی لازم انجام شود .