معاون امور عمرانی استانداری گیلان گفت: مناسب‌سازی و توجه ویژه به دسترسی افراد دارای معلولیت جزء لاینفک ضوابط قانونی است.

ندای گیلان:معاون امور عمرانی استانداری گیلان گفت: مناسب‌سازی و توجه ویژه به دسترسی افراد دارای معلولیت جزء لاینفک ضوابط قانونی است که بایستی اجرا شود و رشد و شکوفایی هر جامعه‌ای بستگی به چگونگی بکارگیری استعداد و توانایی‌های موجود در جامعه دارد.

 مهندس حجت شعبانپور معاون امور عمرانی استانداری گیلان در هجدهمین جلسه کمیته هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان با بیان اینکه ادارات و نهادها بایستی مشارکت بیشتری در امر مناسب‌سازی اماکن داشته باشند، گفت: ضروری است به منظور سهولت و دسترسی افراد معلول به خدمات بانکی، طرح جامعی برای بانک‌ها تهیه و در آن خیابان‌هایی که بانک‌ها باید تغییراتی برای دسترسی معلولین به خدمات داشته باشند، تعرفه شود .

وی همچنین به رسیدگی اماکن زیارتی و سیاحتی استان گیلان اشاره کرد و گفت: با توجه به گردشگرپذیر بودن استان باید ساخت و ساز و یا تعمیر اماکن زیارتی به طریقی صورت پذیرد تا افراد سالمند و معلول به راحتی بتوانند در بقاع متبرکه به امور معنوی بپردازند .

دکتر محمدرضا پارسی دبیر کمیته مناسب‌سازی استان نیز در این جلسه گفت: مناسب‌سازی و توجه ویژه به دسترسی افراد دارای معلولیت جزء لاینفک ضوابط قانونی است که بایستی اجرا شود و رشد و شکوفایی هر جامعه‌ای بستگی به چگونگی بکارگیری استعداد و توانایی‌های موجود در جامعه دارد .

مدیرکل بهزیستی گیلان افزود: بخشی از نیروهای هر جامعه‌ای را افراد معلول تشکیل می‌دهند که در عرصه‌های گوناگون می‌توانند شایستگی‌های خود را در خدمت به کشور به منصه ظهور برسانند و یقینا مناسب‌سازی و دسترسی آسان به اماکن، سهم بسزایی در تحقق امر فوق و ایجاد فرصت‌هایی برابر برای افراد معلول و سالم دارد .

پارسی تصریح کرد: با پیگیری‌های بعمل آمده مناسب‌سازی ادارات و نهادها، امر مناسب‌سازی و توجه ویژه دسترسی افراد دارای معلولیت جزء لاینفک ضوابط قانونی و قابل اجراست و رشد و شکوفایی هر جامعه‌ای بستگی به چگونگی بکارگیری استعداد و توانایی‌های موجود در جامعه دارد و یکی از راه‌های مطمئن در تحقق این امر ایجاد فرصت‌های برابر است که مناسب‌سازی یکی از تجلیات این فرصت‌سازی است .

وی همچنین به مناسب‌سازی استان اشاره و وضعیت آن را روبه رشد ارزیابی کرد و گفت: با حمایت استانداری و سایر دستگاه‌های ذیربط توانسته‌ایم قدم‌های خوبی را برای مناسب‌سازی و حذف موانع فیزیکی در بخش‌های مختلف برداریم، گرچه تا رسیدن به نقطه مطلوب و آرمانی فاصله زیادی داریم .

مدیرکل بهزیستی گیلان در پایان گفت: 10 اداره و ارگان پرتردد و ارباب رجوع مورد بازدید و بررسی کمیته تخصصی نظارت بر مناسب‌سازی استان قرار گرفتند که در ارزیابی، ستاد مرکزی اداره گاز استان و همچنین مدیریت صندوق بازنشستگی گیلان در رتبه نخست و برتر قرار گرفتند .