مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت:2000 قطعه پرنده از مرغابی سانان در آستانه اشرفیه به دلیل مشاهده علایم بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان معدوم سازی شد.

 قربانعلی محمدپور مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در پی انجام گشت و کنترل در مناطق تحت مدیریت یگان حفاظت محیط زیست استان تعدادی از پرنده گان مهاجر که علایم بیماری آنفولانزا فوق حاد پرنده گان در آن مشهود بود رویت شد گفت: به فوریت با هماهنگی با دام پزشکی شهرستان آستانه اشرفیه ، عملیات جمع آوری و ایزوله و پاک سازی کامل منطقه انجام شد و پرنده گان جمع آوری شده به روش بهداشتی معدوم شدند.

وی افزود: تعداد تقریبی این پرندگان 2000 قطعه از مرغابی سانان مهاجر بوده است.

 این مقام مسئول اظهار داشت: از آنجایی که ممکن است امکان انتشار این بیماری وجود داشته باشد این منطقه تا اطلاع ثانوی به صورت مداوم مورد پایش روزانه محیط بانان برای پیشگیری و جلوگیری از انتقال این بیماری خطرناک قرار می گیرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: از مردم تقاضا می کنیم به جهت کمک به پرسنل یگان حفاظت محیط زیست گیلان در برخورد با این بیماری پرنده گان مهاجر در صورت مشاهده هرگونه مرگ و میر و تلفات مشکوک پرنده گان مهاجر یا بومی به فوریت با اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان  با شماره 1540 و 33824626- 013 تماس بگیرند.