دادستانی آلمان اعلام کرد؛ شکایتی علیه آیت الله هاشمی شاهرودی که در هانوفر تحت درمان است با ادعای ضد حقوق بشری دریافت کرده است

به گزارش ندای گیلان در ذیل اخبار حاشیه های سیاسی و اجتماعی روزهای اخیر را مرور می کنیم.

 

توبیخ مدیران صداوسیما شد بخاطر فیلتر تلگرام!

فرید مدرسی روزنامه نگار در کانال تلگرامی خود نوشت: عبدالعلی علی‌عسکری، رئیس صدا و سیما مجید آخوندی، معاونت سیاسی این سازمان را توبیخ کرد که خبرگزاری زیر مجموعه این معاونت، گزارشی ساختگی از “شادمانی مردم بخاطر فیلتر تلگرام” پخش کرده است. گفته‌اند در این توبیخِ اداری، رئیس صدا و سیما این گزارش را “نامتوازن، غیرواقعی و غیرحرفه‌ای” دانسته و توضیحات دیشب را در واکنش به اعتراض‌ها و تکذیب‌های مردم حاضر در گزارش را نیز “ناشیانه و عذر بدتر از گناه” خوانده است. این واکنش پس از آن صورت گرفته است که خبرگزاری صدا و سیما به مدیریت فردی به نام “مهرداد سیدمهدی” گزارشی درباره استقبال مردم از فیلتر تلگرام پخش کرده که در فضای مجازی و از سوی مردم به شدت مورد نقد و طعنه و تمسخر قرار گرفته است. دیشب هم گزارش تکمیلی پخش شده هم مایه اعتراض مسولان و مقامات شده بود که تاکیدی بود بر ساختگی بودن گزارش ابتدایی.

 شرط سعید جلیلی برای حمایت از دولت روحانی

سعید جلیلی اظهار کرد: سرکار خانم ریگی فرماندار شهرستان قصرقند در جنوب استان سیستان و بلوچستان است که در بازدید اخیرم از این شهرستان متوجه شدم شخصی متدین، انقلابی و کارآمد است. وی علاوه بر تدفین 5 شهید گمنام و یک شهید اهل سنت مدافع حرم در این شهر، به بسیاری از حرف‌هایی که ما شعارش را می‌دهیم عمل کرده است.مثلا از همان سال 92 بنده گفتم که مسئولان به جای مدیریت از راه دور، باید در وسط میدان مشکلات را پیگیری و حل و فصل کنند و اصطلاحا «برو» باید جای «بیا» را بگیرد و از نزدیک دیدم که ایشان همینطور عمل می‌کند و به اداره‌های زیرمجموعه خودش اعلام کرده به جای اینکه بنشینید تا مردم پیش شما بیایند، این شما هستید که باید پیش‌قدم شوید و نزد مردم بروید و مشکلاتشان را جویا شوید تا آنها را حل کنید. هر کس در این دولت خوب و انقلابی عمل کند باید او را تشویق و از او حمایت کنیم.

جایی که ما هیچ اختیاری در آن نداریم، شغل‌ایجاد نکنید

آیت الله مکارم شیرازی گفت: در اخبار آمده که 15 هزار شغل در فضای مجازی وجود دارد؛ سؤال می‌شود که فضای مجازی که اختیارش در دست دیگران است و ما هیچ اختیاری نداریم، عاقلانه است که شغل‌ها در آنجا ایجاد شود. ما می‌گوییم فضای سالم ایجاد کنیم؛ این امر امکان‌پذیر است . شغل و موارد دیگر را آنجا ببرید ، رسانه سالم ایجاد شود و استفاده کنیم.

ادعایی علیه آیت الله هاشمی شاهرودی در آلمان

دادستانی آلمان اعلام کرد؛ شکایتی علیه آیت الله هاشمی شاهرودی که در هانوفر تحت درمان است با ادعای ضد حقوق بشری دریافت کرده است. به گزارش رادیو آمریکا این شکایت از سوی فولکر بک، نماینده پیشین از حزب سبز تهیه شده‌است. روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست نیز مدعی شد که دادستانی هانوفر در حال بررسی شکایت علیه آیت الله شاهرودی‌ است.

 

 

کشف اختلاس بزرگ در شرکت ملی نفت و فرار به کانادا

یک فساد مالی گسترده در مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با هماهنگی مدیران وزارتخانه و ورود سازمان بازرسی کل کشور کشف شد.«انرژی امروز» نوشت: «ساعتی قبل خبری در برخی سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی حوزه نفت منتشر شد مبنی بر آن که یکی از معتمدین مالی مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت پس از اختلاس کلان میلیاردها تومان از بیت‌المال از کشور گریخته است. گفته می‌شود فرد اختلاس‌کننده گرین‌کارت کانادا داشت و از طریق ترکیه راهی این کشور شد.این موضوع توسط مدیران اکتشاف شرکت ملی نفت مطرح و در ادامه پیگیری‌های سازمان بازرسی کل کشور آغاز شده است. فرد متخلف که خزانه‌دار شرکت بوده، از سال‌ها قبل و در دوران دولت احمدی‌نژاد در این سمت حضور داشته و از همان زمان این تخلفات را آغاز کرده بود. با توجه به ابعاد تخلفات، منابع مطلع بعید می‌دانند این امر به شکل فردی صورت گرفته باشد و پای تیمی متخلف در میان نباشد.بنا بر اخبار منتشر شده، یک تیم از سیستم‌های نظارتی هم‌اکنون در حال بررسی میزان دقیق اختلاس از مدیریت اکتشاف نفت هستند.