مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: مشکلات تئاتر استان گیلان آسیب‌شناسی می‌شود.

به گزارش ندای گیلان: فیروز فاضلی صبح امروز در مراسم اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر گیلان با اشاره به بی‌کفایتی و بی‌تدبیری آل سعود در برگزاری مراسم حج اظهار داشت: فاجعه منا برای همه مسلمانان جهان دردناک بود و جهان اسلام را در غم و ماتم فرو برد.

وی با بیان اینکه مشکلات تئاتر استان مورد بررسی قرار می‌گیرد افزود: مسئولان حوزه فرهنگ استان در جهت رفع مشکلات هنرمندان همواره پای کار هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیازسنجی و آسیب‌شناسی در حوزه تئاتر را مورد تأکید قرار داد و گفت: مسئولان فرهنگ ارشاد اسلامی گیلان زبان گویای هنرمندان هستند و برای چانه‌زنی با بخش‌های مختلف به‌عنوان نماینده جامعه هنری تلاش می‌کنند و همراهی شما هنرمندان می‌تواند در این حوزه بسیار راه‌گشا باشد.

فاضلی با اشاره به اخلاق هنری خاطرنشان کرد: باید در نقدهای خود مرز بین نقد و تخریب را رعایت کنیم و باید گفتار و منش و رفتار هنرمند الگو باشد.

وی ایجاد نوآوری و خلاقیت در هنر به‌ویژه تئاتر را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: تئاتر پیشینه‌ای تاریخی دارد و همراه با سه ضلع در ارتباط بوده است و مهم‌ترین این اضلاع خدا است و هر کس که در مورد تئاتر نظر می‌دهد باید این ضلع را برجسته کند.

مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی با بیان اینکه پیشکسوتان تئاتر استان به‌عنوان الگو برای جوانان مشتاق هستند گفت: همه چیز با منش انسان معنا می‌گیرد و من به‌عنوان مدیر هنری سعی دارم همواره اخلاق هنری را رعایت کنم.