عاطفی گفت:سازمان پسماند شهرداری برای رسیدن به هدف کاهش تولید زباله و ترغیب شهروندان به مشارکت در برنامه تفکیک زباله کارهای فرهنگی را در دستور کار خود قرار داده است

به گزارش ندای گیلان،مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری رشت گفت: 2600 تن پسماند خشک در ده ماه اول سال 94 جمع آوری شده است و 34 درصد و بیشترین سهم از پسماند جمع آوری شده مربوط به کاغذ و مقوا است.

مرتضی عاطفی مشارکت بالای شهروندان در برنامه تفکیک از مبدأ را نیازمند فرهنگ سازی دانست و گفت:سازمان پسماند شهرداری برای رسیدن به هدف کاهش تولید زباله و ترغیب شهروندان به مشارکت در برنامه تفکیک زباله کارهای فرهنگی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی بابیان اینکه کار فرهنگی برای تاثیرگذاری عمیق نیازمند زمان است افزود: سازمان پسماند معتقد است نتیجه برنامه‌های فرهنگی مانند اجرای تئاتر و ساخت کلیپ و فیلم‌های مستند تأثیر مستقیمی بر سبک زندگی مردم خواهد گذاشت.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری رشت با اشاره به اجرایی شدن طرح تفکیک از مبدأ در مناطق پنجگانه شهر گفت: در 10ماهه اول امسال با مشارکت شهروندان رشتی در برنامه طرح تفکیک از مبدأ 2600 تن مواد بازیافتی جمع آوری شده است.

عاطفی بیشترین سهم از پسماند جمع آوری شده را مربوط به کاغذ و مقوا دانست و بیان کرد: دراین بین سهم کاغذ و مقوا 34درصد کل مواد جمع آوری شده بوده است وبعد از کاغذ نیز شیشه با 18 درصد در رده دوم مواد جمع آوری شده قرار دارد .

عاطفی همچنین با اشاره به میانگین روزانه تولید زباله خانگی در 10 ماه گذشته گفت آمارها نشان می‌دهد میانگین روزانه تولید زباله خانگی در شهر رشت 480 تن است.

وی تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم با ادامه برنامه‌ها و همکاری شهروندان با سرعت بیشتری به سمت شهر پاک حرکت کنیم./ایسنا