معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان فومن احداث کمپینگ مسافران را نیاز اساسی شهر گردشگرپذیر فومن دانست و گفت:باید به مسافران و گردشگران گفته شود که در یک شهر مذهبی قدم می گذارند تا آنها نیز هنجارهای اجتماعی را رعایت کنند.

به گزارش ندای گیلان،با حضور حمید رضایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان فومن، جلسه صیانت از حقوق شهروندی در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان فومن برگزار شد.

در این نشست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان فومن، با بیان اینکه در قانون اساسی فصل جداگانه ای به نام حقوق ملت داریم، یادآور شد: علاوه بر آن در شرع مقدس و سیره پیامبر اکرم ص و ائمه معصوم ع نیز توجه به نیازهای مردم جزو مسائل اولویت دار است و قانون اساسی ما نیز برهمین اساس تدوین شده و به تبعیت از آن سایر قوانین جاری کشور نیز تصویب شده است.

رضایی با تاکید بر اینکه وظیفه داریم کیفیت و کمیت خدمات به مردم را افزایش دهیم، گفت: این جلسات برای پیگیری مطالبات مردم و بهبود خدمات رسانی به طور مستمر برگزار می شود.

وی با بیان اینکه فرمانداری نسبت به آنچه که از ادارات انتظار دارد به طریق اولی عمل می کند، تصریح کرد: علاوه بر اینکه روزهای سه شنبه هر هفته برای ملاقات عمومی مردم با فرماندار ، معاونین فرمانداری و بخشداران در نظر گرفته شده است در سایر روزها نیز ساعاتی برای این کار اختصاص می یابد.

رضایی ادامه داد: در همین راستا دیدار چهره به چهره فرماندار ، معاونین فرمانداری و بخشداران با مردم در سطح روستاها در مساجد و بازدید میدانی در روستاها برای پیگیری مطالبات مردم به صورت مسمتر انجام می گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان فومن با تاکید بر لزوم شنیدن مطالبات مردم و پاسخگویی به آنها گفت: در زمینه حقوق شهروندی دوره ها و کارگاه های آموزشی مختلفی برگزار شده است.

رضایی به برگزاری مراسمات مختلف در راستای حقوق شهروندی همانند تجلیل از جوانان برتر شهرستان، تجلیل از دهیاران و شوراهای اسلامی ، نشست فرماندار با بانوان از اقشار مختلف و سایر موارد از این قبیل اشاره کرد و افزود: برپایی میز خدمت در نماز جمعه به مناسبت های مختلف نیز در همین راستا ارزیابی می شود.

وی با بیان اینکه باید وظایفی که نسبت به مردم بر دوش ما گذاشته شده را به نحو احسن اجرایی کنیم، گفت: اگرچه به دلیل محدودیت های قانونی به همه تقاضاهای مردم نمی توان پاسخ مثبت داد اما تکریم مردم و برخورد انسانی و اسلامی با ارباب رجوع و ایجاد رضایتمندی در مردم طبق فرمایشان مقام معظم رهبری و رئیس جمهور محترم جزو وظایف ما است.

رضایی بر لزوم تکریم ارباب رجوع و رعایت حسن خلق در برخورد با مردم تاکید کرد و افزود: ایجاد رضایت در مردم زمانی صورت می گیرد که ما مسئولان به خوبی به وظایف خود عمل کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان فومن با بیان اینکه مردم باید بتوانند بدون لکنت زبان مطالباتشان را مطرح کنند، یادآور شد: دسترسی عموم مردم به مسئولان و شنیدن صدای آنها حق قانونیشان است.

وی در ادامه اظهارات خود با تاکید بر اینکه عموم مردم مسلمان و مومن ایران بخصوص شهر مذهبی فومن به مقوله هنجارهای اجتماعی و مذهبی مانند عفاف و حجاب را رعایت میکنند اعتقاد یادآور شد: به همین دلیل اقدامات اقلیت هنجارشکن به چشم می آید.

رضایی امر به معروف را دارای مراحل مختلفی عنوان کرد و گفت: اقدامات فرهنگی لازم است اما گاهی اوقات درباره کسانی که علیرغم تذکر و توصیه ، حاضر نیستند به قانون احترام بگذارند نیازمند برخورد و اقدامات قاطعانه قانونی هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان فومن با تاکید بر لزوم برنامه ریزی ادارات جهت کاهش ناهنجاری ها گفت: حضور فعال دغدغه مندان با حجاب برتر در سطح جامعه به نوعی ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است.

رضایی با بیان اینکه اطلاع رسانی در این زمینه نیز اثربخش است، گفت: باید به مسافران و گردشگران گفته شود که در یک شهر مذهبی قدم می گذارند تا آنها نیز هنجارهای اجتماعی را رعایت کنند.

وی در پایان با قدردانی از زحمات دکتر دعاگو رئیس مرکز پخش فراورده های نفتی شهرستان اظهار کرد: خوشبختانه با حضور ایشان مشکلی در تامین سوخت همزمان با فصل کشاورزی نداشتیم.

این مسئول ادامه داد: با توجه به دستورالعمل کشوری مبنی بر قطع نفت سفید آندسته از مردمی که درمناطق گازرسانی شده زندگی می کنند، تصریح کرد: از بخشداری ها درخواست می شود که لیست خانوارهای فاقد گاز به مرکز پخش فراورده های نفتی شهرستان اعلام شود تا در فصل سرما مشکلی برای تامین نفت نداشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان فومن احداث کمپینگ مسافران را نیاز اساسی شهر گردشگرپذیر فومن دانست و گفت:در این زمینه شهرداری به عنوان متولی کار باید با سایر دستگاه ها وراد مذاکره شود و فرمانداری شهرستان نیز پیگیر حل مشکلات خواهد بود.