نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: می‌خواهیم نسلی تربیتی کنیم تا در آینده و در عرصه‌های مختلف نظام تأثیرگذار باشند و امروز 2 هزار و 500 طلبه گیلانی در حوزه علمیه قم حضور دارند.

به گزارش ندای گیلان،آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار فرمانده سپاه قدس گیلان و ارکان مدیریتی شجره طیبه صالحین با وی در رشت داشت: امروز رابطه سپاه با حوزه‌های علمیه در نهایت همبستگی قرار دارد و این امر باید تداوم پیدا کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان به کنار هم قرار گرفتن روحانیون و سپاه پاسداران از زمان دفاع مقدس اشاره کرد و ابراز داشت: فعالیت و وجود فرد سپاهی و روحانی در کنار یکدیگر موجب افتخار است ضمن اینکه روحانیون باید احکام اسلامی را برای جوانان بیان کنند.

آیت‌الله فلاحتی با تأکید بر اصلاح زیربناهای فکری جامعه تصریح کرد: توجه به عقاید جوانان بسیار اهمیت دارد و باید روی عقاید مردم کار شود البته مردم از سپاه پاسداران مسائل شرعی و احکام را نیز انتظار دارند ضمن اینکه در بخش احکام شرعی باید همواره برای جوانان تلاش و اقدام کرد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه بصیرت‌افزایی در مواقع مناسب از کارکردهای سپاه است و جوانان باید مسائل روز را بدانند گفت: توجه به مسائل اخلاق جوانان بسیار حائز اهمیت است بنابراین حوصله و سعه صدر در انجام برنامه‌ها به ویژه در رابطه با نوجوانان و جوانان مهم و ضروری است.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان، پاسداران را پدر معنوی بسیجیان توصیف کرد و اظهار داشت: محورهای معنویت، اخلاق و سبک زندگی باید مبنای فعالیت شجره طیبه صالحین باشد و این فعالیت نیاز به مطالعه دارد ضمن اینکه دقت و سرعت نیز در کار تبلیغ الزامی است.

وی خواستار توجه و برنامه‌ریزی ویژه در راستای اجرای پیام‌های بیانیه گام دوم انقلاب شد و افزود: گلزار شهدا به ویژه مزار شهدای مدافع حرم بهترین مکان برای تقویت و ارتقا روحیه معنوی است و مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تأکید دارند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه مساجد مناطق مختلف گیلان باید در ایام مختلف باز باشد گفت: رهبر معظم انقلاب همواره بر 7 محور علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن و سبک زندگی را بیان و تأکید کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان به مطالعه کتاب با موضوعات مختلف اخلاقی و سبک زندگی به ویژه کتاب‌های اخلاقی شهید دستغیب و شهید مطهری تأکید کرد و اظهار داشت: تبلیغ چهره به چهره بسیار مؤثر است ضمن اینکه سخنرانی‌های عمومی نیز دارای تأثیرات مثبتی است.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه حلقه شجره طیبه صالحین تشکیل شده از جوانان در کنار روحانیون فاضل است خاطرنشان کرد: می‌خواهیم نسلی تربیتی کنیم تا در آینده و در عرصه‌های مختلف نظام تأثیرگذار باشند و امروز 2 هزار و 500 طلبه گیلانی در حوزه علمیه قم حضور دارند.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان، با اشاره به اینکه هزار طلبه مرد و هزار و 800 طلبه زن در حوزه های علمیه گیلان تحصیل می‌کنند تصریح کرد: مساله احترام مردم به روحانیون جامعه هم مهم است زیرا وارث عالمانی هستیم که در قرون گذشته خون دل‌ خوردند.

وی با بیان اینکه اکنون روحانیت در اوج عزت است ابراز داشت: وحدت رویه در اجرای برنامه‌های فرهنگی ضروری است و به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان، سازمان تبلیغات اسلامی و امور مساجد و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نسبت به جلوگیری از موازی‌کاری تذکر دادیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه ساماندهی حوزه‌های علمیه این استان از جمله برنامه‌های در حال انجام است افزود: امروز بستر لازم جهت فعالیت عالمان دین در جامعه فراهم است و فعالیت شجره طیبه صالحین در 3 بخش عقاید، احکام و اخلاق می‌تواند مهم و تأثیرگذار باشد.

آیت‌الله فلاحتی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را برآمده از مردم دانست و خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حقیقت عزت را برای این کشور به ارمغان آورد و در چند روز اخیر با سرنگونی پهپاد آمریکایی موجب سرشکستگی و به زانو درآمدن دشمن شده است.

امام جمعه رشت با اشاره به ضرورت و اهمیت افزایش اطلاعات جوانان انقلابی شجره طیبه صالحین نسبت به مسائل شرعی ابراز داشت: 8 میلیون نفر جوان پای کار، انقلابی و آتش به اختیار در شجره طیبه صالحین باید مسائل شرعی را به خوبی بدانند.