نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه بسیج بهترین الگو در مدیریت جامعه جهانی است گفت: عملکرد بسیج در این سال‌ها به گونه‌ای بوده که بعنوان مدل در سایر کشورها الگوبرداری شده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،سردار محمد عبدالله‌پور در دیدار جمعی از فرماندهان و معاونین سپاه قدس گیلان با نماینده ولی فقیه در گیلان با تقدیر از حمایت‌های همه جانبه آیت الله فلاحتی از سپاه و بسیج، اظهار کرد: روحیه بسیج و تفکر بسیجی در کشور و استان موجب امیدافزایی در جامعه شده است.

وی با اشاره به نگرش و نگاه بسیجی مردمان گیلان زمین افزود: مردم گیلان در آوردگاه‌های مختلف نشان دادند که یک بسیجی واقعی هستند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به شیوع کرونا و عملکرد مثبت و اثرگذار سپاه و بسیج در مبارزه با کرونا بیان کرد: سپاه و بسیج در ایام کرونا در کنار جبهه سلامت بود و پا به پا برای سلامت مردم کوشید.

سردار عبدالله‌پور با بیان اینکه گیلان مقام نخست واکسیناسیون در کشور را کسب کرد گفت: با حضور بسیجیان در کنار بهداشت و درمان در انجام واکسیناسیون تجربه بسیار ارزشمندی بود که گیلان را در کشور ممتاز کرد.

وی، بسیج را حلاج مشکلات و بحران‌ها در عرصه‌های مختلف دانست و افزود: تجربه نشان داده که بسیج می‌تواند در همه بحران اثرگذار و موفق عمل کند.

فرمانده سپاه قدس گیلان گریزی هم به مشارکت در انتخابات اخیر و ایجاد حفره‌ی ناامیدی جامعه زد و تصریح کرد: بسیج با تلاش فراوان توانست برخی حفره‌های ناامیدی در جامعه را پر کند و مردم را به پای صندوق‌های رای بکشاند و از این رو مشارکت از ۴۲ درصد به ۵۷ درصد افزایش پیدا کرد.

سردار عبدالله‌پور با اشاره به روحیه محرومیت‌زدایی بسیج در جامعه، بیان کرد: توزیع روزانه بیش ۴ هزار بسته معیشتی در گیلان در محلات و مناطق آسیب‌پذیر بخشی از اقدامات بسیج در حوزه محرومیت‌زدایی بوده است.

وی با اشاره به نقش اثرگذار طیبه شجریه صالحین در تربیت افراد انقلابی و دینی، افزود؛ پرورش قریب ۱۵۰۰ قاری بعنوان حافظان قرآن از دیگر اقدامات انسان‌سازی بسیج بوده و این تعداد به ۳ هزار نفر رسیده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با استناد از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «بسیج کلید حل مشکلات کشور است»، گفت: بسیج با روحیه انقلابی که دارد در هر مشکل و بحرانی ورود کند، آن مشکل و بحران را حل می‌گند.

بسیج بهترین الگوی مدیریت جهانی است

آیت الله رسول فلاحتی در دیدار با فرماندهی و معاونین سپاه قدس گیلان با تبریک گرامیداشت هفته بسیج به تشریح فلسفه شکل گیری این شجره طیبه پرداخت و اطهار کرد: تشکیل بسیج حرکت بزرگی بود که تضمین کننده دوام و قوام انقلاب شد.

وی با اشاره به تلاش‌های بسیج در عرصه‌های مختلف، افزود: تلاش‌های بسیج در این ۴۲ سال بر هیچ احدی پوشیده نیست.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه کارنامه درخشان بسیج سرشار از خدمت مخلصانه به مردم است، گفت: بسیج نگاه و تفکرش فقط خدمت خالصانه و صادقانه به مردم بوده و هست.

آیت الله فلاحتی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم، بیان کرد: روح بلند و ملکوتی حاج قاسم بر همه عالم حاکم است و همه از وی به نیکی و بزرگ مردی یاد می‌کنند.

وی با اشاره به درجات مختلف شهدا در عالم، اضافه کرد: شهدا در بهشت دارای درجات مختلفی هستند که یکی از بالاترین درجات از ان شهید حاج قاسم است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره ریزش‌ها و رویش‌های انقلاب اسلامی، اطهار کرد: در بسیج شاهد رویش‌های بزرگی بوده و هستیم و استمرار این رویش‌ها در بسیج موجب قوام بخشی انقلاب می‌شود.

فلاحتی با اشاره به اقدامات ارزشمند سپاه و بسیج در عرصه‌های مختلف بیان کرد: بسیج در همه بحران‌ها از قبیل سیل، زلزله و کرونا مرد اول میدان بوده و با تلاش‌های خستگی ناپذیرشان موجب دلگرمی مردم شده اند.

وی، باورمندی نظام بر پایه روحیه بسیجی و انقلابی، اضافه کرد: نظام اسلامی با روحیه بسیجی دوام و قوام پیدا می‌کند و جز با تفکر و روحیه بسیجی نمی‌توان بر مشکلات فائق آمد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر لزوم زمان‌شناسی و تقویت علم و آگاهی بسیج در عرصه‌های مختلف، تصریح کرد: بسیج بهترین حلقه اتصال هم گرایی، ایجاد وحدت و همدلی بین دستگاه هاست.

فلاحتی با بیان اینکه بسیج بهترین الگو در مدیریت جامعه جهانی است گفت: عملکرد بسیج در این سال‌ها به گونه‌ای بوده که بعنوان مدل در سایر کشورها الگوبرداری شده است.

وی با تاکید بر تکلیف محوری بسیج در عرصه‌های مختلف، اضافه کرد: هر گاه مسئولان نطام بر اساس تکلیف محوری و دستورات و منویات مقام معظم رهبری حرکت نکردند در آن برهه نظام ضربه خورده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با انتقاد از عملکرد دولت یازده و دوازدهم روحانی، گفت: دولت یازدهم و دوازدهم در اکثر محورها و تصمیم گیری‌ها بر اساس منویات رهبری حرکت نکرد و مردم با چالش جدی روبرو کرد.

فلاحتی با بیان اینکه اهل سیاه نمایی نیستیم تصریح کرد؛ دولت گذشته بر اساس تفکر و روحیه بسیجی عمل نکرد و کشور دچار عقب ماندگی‌های فراوان در بخش‌های مختلف شد.

وی افزود: چندین سال طول می‌کشد تا کشور در ریل اصلی حرکت به سوی توسعه و پیشرفت برگردد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، بصیرت افزایی را یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های بسیج در عرصه‌های مختلف برشمرد و بیان کرد: افزایش بصیرت در جامعه از وظایف مهم بسیجیان در عرصه‌های مختلف است و تا حدودی در جامعه تحقق یافته است.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر سوق دهنی جوانان و نوجوان به سمت بسیج، تصریح کرد: جوانان را می‌بایست به سمت بسیج و تفکر بسیجی سوق دهیم و تا توان داریم جذب حداکثری داشته باشیم.

به گفته وی، حضور میدانی بسیج در عرصه‌های مختلف سیل، زلزله و کرونا نشان دهنده تعهدپذیری بسیج به نظام و انقلاب است.