جبار کوچکی‌نژاد یکی از دلایل ایجاد اغتشاش و آشوب در کشور را رواج بی بندوباری دانست و گفت:دشمن به دنبال رواج بی‌حیایی و بی بندوباری در کشور است و عده‌ای هم رفتار داعش گونه داشته و فقط به دنبال ایجاد رعب و وحشت و ترور هستند‌.

به گزارش ندای گیلان از رشت،رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه دیدار با فرمانده سپاه قدس گیلان در سالن اجتماعات سپاه قدس با بیان اینکه بسیج شجره طیبه نظام مقدس جمهوری اسلامی است، اظهار کرد:مجلس شورای اسلامی و مجمع نمایندگان گیلان از هیچ تلاشی برای کمک به سپاه و بسیج دریغ نکرده است و این تلاش‌ها ادامه‌دار خواهد بود.
سید کاظم دلخوش با تاکید بر لزوم توجه به ادامه‌دار بودن همکاری میان سپاه پاسداران و مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از اقشار سپاه از جمله بسیج سازندگی در مجلس شورای اسلامی مستقر هستند که این امر نشان دهنده هماهنگی خوبی میان نمایندگان و سپاه است که می‌تواند به رشد استان در عرصه‌های مختلف کمک کند.
وی از اعلام آمادگی مجلس شورای اسلامی به منظور استفاده از نظرات سپاه پاسداران در بودجه بندی و اجرای مصوبات خبر داد و افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی  این آمادگی را دارند که از نظرات سپاه و بسیج استفاده کند تا در مصوبات به بهترین نحو عمل کنیم.
سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت نابسامان برخی از وزارت‌خانه در کشور بیان کرد: برخی از اقدامات وزرا و وزارت‌خانه‌ها در این شرایط سخت اقتصادی بیشترین فشار را به مردم وارد کرده‌است که تعدادی از این وزرا به تماس احضار و به طرح سوال و استیضاح انجامید.

بوروکراسی در سیستم‌های اداری باید حذف شود

دیگر عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه ارتباط قلبی میان سپاه، بسیج و مردم در کشور و استان گیلان برقرار است، اظهار کرد: مردم، سپاه و بسیج را حامی خود دانسته و انتظار دارند دیگر مسوولان هم در تمامی بحران‌ها در کنار مردم باشند که تاکنون اینچنین بوده است.
غلامرضا مرحبا از احداث سالن ورزشی با کمک سپاه در شهر آستارا خبر داد و افزود: مجلس شورای اسلامی و سپاه در انجام کارهای عمرانی همکاری خوبی با یکدیگر دارند و در همین راستا سالن ورزشی در شهرستان آستارا به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با بیان اینکه دولت‌های گذشته در ایجاد اشتغال در کشور بسیار ضعیف عمل کردند، تصریح کرد:در هر منزل چندین جوان تحصیل کرده وجود دارد که بیکار هستند که این امر حاصل عدم اهتمام دولت‌های گذشته در حل معضل بیکاری در کشور است.
عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی تنها راه برای حل مشکل بیکاری در کشور را رفع بوروکراسی‌های اداری دانست و بیان کرد:باید بوروکراسی در سیستم اداری کشور حذف شود تا بتوان وضعیت کشور را سروسامان داد.

سپاه قدس گیلان به رفع مشکل انتقال آب در روستاهای گیلان کمک کند

دیگر عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای نیز در این جلسه با بیان اینکه اغتشاشات رخ داده در کشور بسیار بی‌سابقه بوده است، اظهار کرد: حادثه‌ای که در آن قرار داریم با تمام حوادث اخیر متفاوت است به طوری که تمامی نقاط کشور را فرا گرفته است ولی بار دیگر مردم، با بصریت خود مانع از ایجاد نا امنی در کشور شدند.
جبار کوچکی‌نژاد یکی از دلایل ایجاد اغتشاش و آشوب در کشور را رواج بی بندوباری دانست و گفت:دشمن به دنبال رواج بی‌حیایی و بی بندوباری در کشور است و عده‌ای هم رفتار داعش گونه داشته و فقط به دنبال ایجاد رعب و وحشت و ترور هستند‌.
وی با انتقاد از سکوت عده‌ای از خواص در خصوص اتفاقات اخیر کشور بیان کرد: در آشوبات اخیر مظلومیت جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری بار دیگر ثابت شد ولی برخی خاص و وظیفه خود را به خوبی عمل نکرده و سکوت کردند.
نماینده مردم شهرستان رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هزینه بسیار زیاد انتقال آب به مناطق روستایی در کشور تصریح کرد:در روستاها با انتقال آب مواجه هستیم لذا این امر سبب می‌شود تا لوله گذاری آب عملا بی نتیجه بماند لذا انتظار داریم سپاه به رفع مشکل انتقال آب در گیلان کمک کند.

جلسات میان سپاه و مجمع نمایندگان فصلی باشد

نماینده مردم شهرستان تالش در مجلس شورای اسلامی نیز در این نسخه با بیان اینکه جلسات میان سپاه و مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی باید به صورت فصلی  و در یک شهرستان برگزار شود، اظهار کرد:نقش سپاه و بسیج در اغتشاشات موثر و قابل تامل بوده است که این امر نشان می‌دهد باید از ظرفیت بسیج در حل مشکلات عمرانی و بحران‌ها کمک کرد
حسن محمدیاری با بیان اینکه همکاری میان سپاه و نمایندگان باید دو سویه باشد، گفت: انتظار میان سپاه پاسداران و مجلس شورای اسلامی باید انتظاری متقابل باشد لذا انتظار داریم سپاه در حل برخی از بحران‌ها در مناطق کوهستانی گیلان به مانند گذشته کمک کردند.

نماینده مردم شهرستان لاهیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیران در هر سطحی باید به بهترین نحو مطالبه مردم را اجرایی کنند، اظهار کرد: اگر مدیران نسبت به مطالبه مردم به خوبی عمل می‌کردند اکنون شاهد بروز چنین اتفاقاتی در کشور نبودیم.
رسول فرخی تنها راه حل مشکلات کشور را تدبیر و همدلی میان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مردم و بسیج دانست و گفت: مدیران در برخی از مواقع با اقدامات خود مشکلاتی کشور را بیش از گذشته افزایش دادند لذا دولت باید فکری در این خصوص اتخاذ کند زیرا مردم تحت فشار هستند.
وی با تاکید بر لزوم توجه به حل مشکلات بسیج در کشور افزود:مجلس شورای اسلامی نسبت به کمک به بشیج وظیفه دارد به این منظور باید از همه توان‌ به این فرش کمک کنیم.

هدف دشمن نابودی نظام است

خلیل بهروزی‌فر، نماینده مردم شهرستان فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه پشت پرده آشوبات اخیر در کشور هدفی جزء نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی نبوده است، اظهار کرد: شعارهایی در آشوبات اخیر در کشور توسط اغتشاشگران سر داده می‌شود که تاکنون شاهد چنین شعارهایی نبوده‌ایم که این امر نشان می‌دهد هدف دشمن نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
دیگر عضو عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس نیز در این جلسه با بیان اینکه وظیفه مجلس در قانون‌گذاری پشتیبانی از سپاه و بسیج است، اظهار کرد: جمهوری اسلامی بازگیر اصلی در منطقه و جهان است به این دلیل دشمن از همه توان برای نابودی این نظام مقدس استفاده می‌کند.
سید علی آقازاده نقش بسیج و سپاه در افول آمریکا را بسیار موثر دانست و گفت: ملت ایران با تبعیت از امام راحل(ره)، مقام معظم رهبری و با تکیه بر روحیه بسیجی و جهادی تمامی نقشه‌های دشمن در کشور را نابود کرده است.
وی وضعیت موجود در کشور را ماحصل اقدامات دولت‌های گذشته دانست و بیان کرد: در همین استان گیلان بسیاری از کارخانه‌ها نابود شده و به نوعی به غارت رفته است که این مهم منجر به بیکاری چندین هزار نفر در گیلان شده که برخی از آنان از طریق کمیته امداد امرار معاش می‌کنند لذا دولت باید به این امر ورود کند.