یک واحد مرغداری رشت با ظرفیت تولید 140 هزار قطعه‌ای به دلیل آلایندگی زیست‌محیطی و نداشتن سیستم کنترل بو و انتشار بوی نامطبوع پلمپ شد.

ندای گیلان:یک واحد مرغداری رشت با ظرفیت تولید 140 هزار قطعه‌ای به دلیل آلایندگی زیست‌محیطی و نداشتن سیستم کنترل بو و انتشار بوی نامطبوع پلمپ شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان در جریان بازدید از واحد مرغداری رشت با اشاره به پلمپ یک واحد مرغداری اظهار کرد: در راستای اجرای ماده 16 قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا، یکی از بلوک‌های مجتمع مرغداری شامل چهار سالن با ظرفیت تولید 140 هزار قطعه پلمپ شده است.

اصغر خودکار، مرغداری مذکور را به دلیل عدم برخورداری از سیستم کنترل بو و نداشتن سیستم تصفیه ناشی از شستشوی سالن‌های مرغداری یکی از آلاینده‌ترین واحدهای صنعتی گیلان عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه انتشار بوی واحد مرغداری مذکور غیر قابل تحمل بود، تصریح کرد: این واحد مرغداری در مجاورت شهر رشت فعالیت می‌کرد و بوی مشمئزکننده آن اعتراض مردمی و اداره‌های دولتی را در برداشت و به همین دلیل با دستور قضایی پلمب شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رشت، رفع پلمب مرغداری را بستگی به برطرف شدن نواقص و آلودگی توسط متولیان آن دانست و خاطرنشان کرد: واحدهای آلاینده طبق مقررات و ضوابط زیست‌محیطی اعمال قانون می‌شوند.