مراسم گرامیداشت هفته حجاب و عفاف با تقدیر از بانوان تالشی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد

به گزارش ندای گیلان سید عیسی مهدوی در جلسه ی گرامیداشت هفته ی عفاف و حجاب که با حضور فرماندار تالش، برگزار شد ، ضمن عرض تبریک بمناسبت هفته ی عفاف و حجاب خاطرنشان کرد:کسانی که حتی نیم نگاهی به نقش و جایگاه زنان جهان پیش از اسلام داشته باشند،درک این امر که اسلام چه جایگاه ویژه ای برای زن قایل شده است برایشان ساده تر است .

وی افزود:می توان به جرات گفت شان و منزلت و فضیلت و آزادگی که دین مبین اسلام برای جایگاه اجتماعی زنان قایل شده است،در بسیاری از کشورهای دنیای امروز که ادعای برابری حقوق زن و مرد را دارند به معنای واقعی برای زنان قایل نیستند .

مهدوی گفت:قصد تخطیه ی هیچ نظامی را نداریم اما منظور از نکات ذکر شده این است که آنچه در جامعه ی ما ملموس و مشهود است حضور پر رنگ و موثر زنان در تمامی فعالیت های اجتماعی و اقتصادی و سیاسی مهم کشور است و ما هیچ تفاوتی در امر مدیریتی زن و مرد قایل نیستیم و چه بسا حتی زنانی که جایگاه های برتری از مردان را با تلاش خود و اثبات حقانیت و توانایی هایشان کسب کردند و این باعث افتخار و بالندگیست که زنان ما همپای مردان  و در چارچوب نظام جمهوری اسلامی با قوت هرچه تمام تر برای رسیدن به اهداف عالی نظام تلاش می کنند .

نماینده عالی دولت با اشاره به حضور زنان روستایی با لباس محلی در جلسه تصریح کرد:بانوان زحمتکش و اصیل روستایی ما که با گام های خستگی ناپذیر خود سنگرهای تولید و اشتغال را بیش از پیش حفظ و تقویت می کنند،از برکات نظام جمهوری اسلامی هستند.

فرماندار تالش تاکید کرد:با توجه به نگاه ویژه ای که دولت تدبیر و امید نسبت به نقش و جایگاه زن در اجتماع وحتی  در بخش های اداری و اجتماعی جامعه داشته است،امیدواریم که بتوانیم با تلاش و تدبیر موثر این جایگاه را همچنان حفظ کرده و بطور شایسته از آن تقدیر کنیم .

سید محمدی معاون سیاسی فرماندار نیز در ادامه ضمن تبریک هفته ی عفاف و حجاب گفت:اهمیت بیش از پیش به موضوع عفاف و حجاب می تواند در سلامت اجتماعی جامعه ی ما تاثیر مستقیم و موثری داشته باشد.

وی افزود: عفاف و حجاب همانند سنگری  محکم برای حفظ سلامت و استحکام خانواده و جامعه ی اسلامی است که با تعلیم و تربیت صحیح فرزندانمان در اینباره می توانیم ثمره ی آن را در جامعه بطور محسوس مشاهده کنیم.