مراسم تجلیل از خادمان برگزاری کنگره‌ی هشت هزار شهید استان گیلان با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیورهای مسلح برگزار شد

به گزارش ندای گیلان؛ در مراسم تجلیل از خادمان برگزاری کنگره‌ی هشت هزار شهید استان گیلان که با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، فرمانداران سراسر استان، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد دکتر محمدعلی نجفی با گرامیداشت یاد و خاطره‌ی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافعین حرم و با تبریک سی هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود : این مراسم به پاس تجلیل از خادمین برگزاری کنگره‌ی شهدای استان تشکیل شده است.

وی گفت: از همه‌ی خادمان برگزاری کنگره‌ی هشت هزار شهید گیلان به ویژه سردار عبدا… پور و همکارانش و همچنین فرمانداران، مدیران و تمامی کسانی که افتخار خدمت به شهدا را داشتند قدردانی می‌کنم.

استاندار گیلان با بیان اینکه این فرصت پس از 14 سال در این استان فراهم شد افزود: سردار سلیمانی در این کنگره به بی‌نظیر بودن برگزاری چنین مراسم باشکوهی در بین کنگره‌های دیگر اذعان داشتند.

وی با بیان اینکه به برگزاری چنین کنگره‌ی عظیمی افتخار می‌کنیم اظهار داشت: برگزاری 16 یادواره‌ی شهرستانی و نیز اجلاسیه‌های مختلف قبل از برگزاری مراسم اصلی یکی از موارد ابتکاری در سطح کشور به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه امروز افتخار سربازی این نظام را داریم خاطر نشان کرد: باید قدردان همه‌ی نعمت‌ها و موهبت‌هایی که خداوند با تشکیل این نظام مقدس به ما ارزانی داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه مردم برای حضوری پرشکوه در راهپیمایی 22 بهمن آماده می‌شوند، گفت: فردا همه در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنیم.

وی اظهار داشت: سردار دهقان وزیر دفاع و نیروهای مسلح در گیلان علاوه بر سخنرانی در راهپیمایی روز 22 بهمن به عنوان نماینده‌ی دولت جهت افتتاح پروژه‌ها و خدا قوت به خدمتگزاران نظام به گیلان سفر کرده است.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد: باتوجه به بررسی انجام گرفته مطلع شدم برگزاری کنگره در سایر استان ها طی 2 روز انجام می‌گیرد، حال اینکه در استان گیلان طی چهار روز انجام می‌گیرد زیبایی آن نیز در این است که بخش اعظم هماهنگی و حتی اجرای مراسم اعم از مجری‌گری، به عهده خانواده شهدا و فرزندان شهید صورت می‌گیرد.

دکتر نجفی ادامه داد: این اتفاق جز با هم دلی و هم زبانی صور نمی‌پذیرد.

دکتر نجفی با بیان اینکه جلسه امروز با هدف تشکر از دست اندرکاران برگزاری کنگره 8 هزار شهید استان گیلان تشکیل شده است افزود : تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا اجرای این مراسم بزرگ هر سال بهتر از سال قبل صورت گیرد.

در پایان این نشست ضمن قدردانی از چند خانواده معظم شهید، از کتاب کنگره ملی هشت هزار شهید استان گیلان رونمایی شد.