رییس کل دادگستری استان گیلان از تشکیل کمیته ای تخصصی برای مبارزه با باندهای مافیایی ساخت و ساز غیرمجاز در گیلان خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،ششمین نشست شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس دادگستری استان گیلان صبح امروز برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان با تاکید بر نظارت شهرداری ها و سازمان های متولی بر ساخت و ساز های غیر مجاز در استان گیلان تصریح کرد: کمیته ای تخصصی در استان تشکیل شده تا باندهای مافیایی ساخت و ساز های غیر مجاز که از استان های دیگر وارد گیلان شده و سازه های غیر استاندارد و نا ایمنی را بنا می نهند شناسایی کرده و در چارچوب قانون با آنان برخورد نمایند.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به وضعیت نابهنجار مکان های تفریحی و تفرجگاه ها و همچنین سواحل و جنگل های گیلان اظهار داشت: دریافت ورودی از گردشگران در مناطق تفریحی در صورت ارایه خدمات رفاهی مجاز می باشد در حالی که در بیشتر این مناطق، خدمات اولیه رفاهی نیز در اختیار مردم قرار نمی گیرد.

وی در خصوص معضل دفن پسماند در اراضی جنگلی نیز از متولیان امر خواست تا مکان های مناسبی را با نظر کارشناسان و متخصصان جهت دفن زباله در نظر بگیرند تا کمترین آسیب و خسارت را برای روستاییان و محیط زیست در بر داشته باشد.