سرهنگ جعفری خیرخواه بیان داشت: با تحقیقات و بررسی شواهد و آثار به جامانده از صحنه جرم، پس از ۴۱ ساعت مردی ۳۱ ساله مظنون به قتل پس از فرار توسط کارآگاهان دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

ندای گیلان:سرهنگ”محمدرضا جعفری خیرخواه” معاون اجتماعی پلیس گیلان در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام مفقودی خانمی ۳۸ ساله در بیست و یکم خرداد ماه سالجاری از سوی خانواده اش به پلیس آگاهی، کارآگاهان آگاهی تحقیقات خود را در خصوص پیدایش فقدانی آغاز کردند.

معاون اجتماعی پلیس گیلان با بیان اینکه در حین تحقیقات کارآگاهان، کشف جسد سوخته زنی در نیمه شب بیست و دوم خرداد در سراوان شهرستان رشت به پلیس آگاهی مخابره شد، افزود: با بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان اداره تشخیص هویت مشخص شد که جسد سوخته کشف شده متعلق به فقدانی اعلام شده در روز قبل می باشد.

سرهنگ جعفری خیرخواه با اشاره به اینکه این خانم کارمند یکی از موسسات آموزش عالی در استان بود، بیان داشت: با تحقیقات و بررسی شواهد و آثار به جامانده از صحنه جرم، پس از ۴۱ ساعت مردی ۳۱ ساله مظنون به قتل پس از فرار توسط کارآگاهان دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

خیرخواه با اعلام اینکه متهم دستگیر شده کارمند یکی از شرکت های سطح استان می باشد، بیان داشت: متهم دستگیر شده در تحقیقات کارآگاهان اعتراف کرد که مدت ۸ ماه با مقتول دوستی داشته و به مقتوله به دروغ گفته که قصد ازدواج با وی را دارد.

وی تصریح کرد: متهم دستگیر شده در اعترافات خود گفته است با توجه به اینکه متاهل بوده و متوفیه چندین بار مرا تهدید نموده بود که اگر به خواستگاریم نیایی آبرویت را می برم و موضوع را به خانواده ات اطلاع می دهم لذا در عصر بیست و یکم خرداد طبق قرار قبلی با مقتوله با خودروی شخصی خود من را سوار که به سمت حاشیه شهر رفتیم و او دائم به من اصرار می کرد حتماً باید به خواستگاری او بروم تا اینکه در داخل باغی در خارج از شهر، تصمیم به قتل او گرفتم و ابتدا با سنگ بزرگی از پشت به سر اوکوبیده وسپس با پاشیدن اسپری عطری که مقتوله به همراه داشت بر روی بدنش و با زدن فندک اقدام به آتش کشیدن وی نمودم.

معاون اجتماعی پلیس گیلان با بیان اینکه قاتل پس از فرار با خودروی مقتوله از صحنه جرم، خودروی وی را در شهرستان رشت رها نموده بود، اظهار داشت: متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شد.

سرهنگ خیرخواه در ادامه با انتقاد از عجله و شتابزدگی برخی از رسانه ها در سطح استان در خصوص انتشار این خبر گفت: عجله و شتابزدگی در انتشار اخبار موجب ایجاد خلل در تحقیقات تکمیلی پلیس بوده و اقدامات بعدی پلیس را با مشکل مواجه خواهد نمود.

معاون اجتماعی پلیس گیلان در پایان با بیان اینکه حفظ آبروی مومن از اهم واجبات دین بوده و برای پلیس نیز از اهمیت ویژه ای برخودار است، از رسانه ها خواست، در انتشار اخبار دقت بیشتری نموده و مطمئن باشند که به محض تکمیل شدن تحقیقات پلیس در خصوص موضوعی خاص، اطلاع رسانی لازم از طریق معاونت اجتماعی پلیس استان صورت خواهد گرفت.