یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خواستار برقراری آتش بس در یمن به مناسبت عید قربان شد.

به گزارش نداي گيلان:یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خواستار برقراری آتش بس در یمن به مناسبت عید قربان شد.

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا، اظهار کرد: بحران یمن به یک فاجعه انسانی تبدیل شده و متاسفانه عربستان یمن را به میدان آزمایش انواع سلاح‌های خود تبدیل کرده است و از انواع سلاح‌های انفجاری و شیمیایی و سایر سلاح‌ها در این کشور استفاده می‌کند.

وی افزود: در چنین شرایطی هیچ نهاد بین‌المللی نیست که به داد این مردم مظلوم برسد. زنان و کودکان بی‌گناه در یمن کشته می‌شوند و از کاربرد سلاحهای وحشتناکی در یمن صحبت می‌شود که تاکنون در هیچ جنگی استفاده نشده است.

نماینده مردم ورامین در مجلس با انتقاد از انفعال کشورهای مدعی حقوق بشر در قبال کشتار مردم یمن خاطر نشان کرد: تاسف‌بارتر این است که در حالی که عربستان جلوی چشم همه نهادهای بین‌المللی این جنایات را انجام می‌دهد سیاست‌ یکی از پنل‌های حقوق بشر سازمان ملل را نیز به عهده گرفته است.

خیلی عجیب است به جای این که عربستان مجازات و محکوم شود و شورای امنیت علیه عربستان به دلیل این تجاوزها و آدم کشی‌ها بیانیه و قطعنامه صادر کند این کشور مسئولیت حقوق بشر در سازمان ملل را نیز به عهده می‌گیرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: جامعه جهانی باید نسبت به این موضوع حساسیت نشان دهد و برای نجات جان مردمی که بیگناه زیر بمباران‌ها و سلاح‌های شیمیایی و انفجاری از بین می‌روند فکری کنند.

نقوی حسینی در پایان با تاکید بر ضرورت برقراری آتش بس موقت در ایام عید قربان در عین حال گفت که این بحران باید در چارچوب بزرگتری حل شود.