رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: قلب مسلمانان از بی‌تدبیری مسئولان عربستان به درد آمده است.

 به گزارش نداي گيلان: علا‌ء‌الدین بروجردی در سومین یادواره شهدای پاسدار این شهرستان در مسجد جامع بالامحله فومن با گرامیداشت دهه ولایت از عید قربان تا غدیر و دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: قلب مسلمانان از بی‌تدبیری مسئولان عربستان به درد آمده است.

وی یکی از مقاطع مهم دوران انقلاب اسلامی را دفاع مقدس دانست و گفت: شعار اولیه انقلاب اسلامی نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی قدرت‌نمایی انقلاب بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: تمام قدرت‌ها در جنگ نابرابر عراق علیه نظام اسلامی حضور داشتند و کمر به نابودی انقلاب اسلامی بستند.

وی با بیان اینکه کفر با تمام قامت خود علیه نظام اسلامی قد برافراشت و شکست خورد، تصریح کرد: موفقیت بزرگ رزمندگان در دوران دفاع مقدس معادله را در منطقه تغییر داد.

بروجردی درس‌های انقلاب اسلامی برای دیگر ملت‌ها را بسیار آموزنده و مهم خواند و بیان کرد: تفکر الهی امام (ره) زیربنای فکری انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه تفکر انقلاب اسلامی با موفقیت‌های دوران دفاع مقدس از مرزهای جمهوری اسلامی ایران خارج شد، یادآور شد: حزب‌الله لبنان و … در منطقه پدید آمد و معادله خاورمیانه را تغییر داد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رژیم صهیونیستی توسط انگلیس خبیث در سال 1948 میلادی ایجاد شد و حزب‌الله لبنان پس از سال‌ها توانست در مقابل این رژیم ایستادگی کند و رژیم صهیونیستی شکست خورد.

وی تصریح کرد: در جنگ 33 روزه با حزب‌الله لبنان، صهیونیست‌ها ناگزیر شدند دست‌ها را بالا ببرند.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی پنج شکست را به دلیل فرهنگ شهادت‌طلبی رزمندگان تاکنون متحمل شده است، افزود: معادله قدرت به برکت انقلاب اسلامی در منطقه تغییر کرده و این روند صعودی ادامه دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی تحول بزرگی در کشور و منطقه ایجاد کرده و مومنان مکلف هستند آزاد زندگی کنند و این اتفاق در ایران اسلامی افتاده است.

به گفته بروجردی، پهپاد «آرکیو 174» توسط ایرانی‌ها به زمین نشانده شد و تکنولوژی کشور را با مهندسی معکوس 20 سال جلو انداخت.

وی با بیان اینکه باید قدردان نعمت الهی انقلاب اسلامی، ولایت و امنیت در کشور باشیم، خاطرنشان کرد: انتقال فرهنگ انقلاب اسلامی به دیگر نقاط موجب تحول شده و امروز پس از حمله عربستان به یمن، رزمندگان یمنی آماده ‌حمله به عربستان هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه فرهنگ مقاومت از ملت ایران به دیگر ملت‌ها منتقل شده است، تصریح کرد: بهترین دفاع در خارج از مرزهاست و عقل حکم می‌کند در خارج از مرزها نیز هوشیارانه عمل کنیم؛ انقلاب اسلامی در منطقه تحول ایجاد کرده و موجب وحشت دشمنان شده است.

شکست آمریکا در چالش هسته‌ای ایران

بروجردی با بیان اینکه در موضوع هسته‌ای در مصاف نابرابر به قهرمانی رسیدیم، اظهار کرد: با وجود اعمال تحریم‌های بسیار توانستیم به موفقیت برسیم و در شرایطی قرار گرفتیم که باید نرمش قهرمانانه انجام دهیم.

وی تصریح کرد: در مرحله تثبیت قدرت هسته‌ای قرار داریم و در تغییرات حاصل شده می‌توانیم میزان تولید رادیو دارو در کشور را به دو برابر افزایش دهیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی با اشاره به اینکه علم هسته‌ای تبدیل به دانش بومی شده است، بیان کرد: آمریکا در چالش هسته‌ای با ایران شکست خورده است.

وی متذکر شد: به عنوان ملت ایران اعلام می‌کنیم آمریکا همان کشوری است که امام (ره) فرمود «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند».

بروجردی وزن جمهوری اسلامی ایران را مساوی با تمام ابرقدرت‌های دنیا دانست و خاطرنشان کرد: مذاکرات هسته‌ای با قدرت انجام شده و محصول صدها ساعت فعالیت کارشناسی است.

ماجرای پرتاب کردن خودکار عراقچی به طرف جان کری

وی به مذاکرات هسته‌ای بین گروه ایرانی و آمریکایی اشاره کرد و یادآور شد: در یک جلسه جان کری به قدری عصبانی شد و با مشت روی میز کوبید که خودکار جلوی او به طرف عراقچی پرتاب شد و عراقچی آن خودکار را برداشت به طرف وزیر امور خارجه آمریکا پرتاب کرد و این موضوع در تاریخ سابقه نداشته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه رابطه با آمریکا از دیدگاه مقام معظم رهبری و سیاست جمهوری اسلامی ایران خط قرمز کشور است، اظهار کرد: آمریکا در مقابل جمهوری اسلامی ایران زانو زده است.

بروجردی به مذاکره ایران با آمریکا درباره عراق اشاره کرد و افزود: سه دور مذاکره بی‌پرده با درخواست آمریکا در مورد عراق داشتیم و این امر نشان‌دهنده اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تأکید براینکه آمریکا همچنان دشمن شماره یک ملت ایران است، یادآور شد: با استفاده از آموزه اقتصاد مقاومتی و با اتکا به توان ملی باید بتوانیم از توان بین‌المللی استفاده کنیم.

رفتار عربستان تجسم بی‌لیاقتی در مدیریت اجتماع باشکوه حج

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه به حادثه منا اشاره کرد و گفت: حادثه منا به دلیل بی‌تدبیری و بی‌عقلی عربستانی‌ها اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به تحمیل جنگ ظالمانه به مردم یمن از طرف عربستان، خاطرنشان کرد: محمدبن‌سلطان پس از مرگ پادشاه عربستان جنگ را به یمن تحمیل کرده است.

بروجردی رفتار عربستان را تجسم بی‌لیاقتی در مدیریت اجتماع باشکوه حج دانست و یادآور شد: از روز گذشته تاکنون هنوز مجوز سفر هیئت ایرانی به عربستان صادر نشده است.